mandag 26. september 2011

HØSTEN ER KOMMET OG VINTEREN ER IKKE LANGT UNNA.


God morgen alle sammen , sitter her ved pc n og nyter min kaffekopp med radioen på i det fjerne . Kailln har dratt på jobb og Dolly har roet seg ned ett par hakk . Ho blir litt hyper om morgene når vi står opp , ho er no glad vi endelig står opp , hehe . Ut igjenom vinduet ser jeg himmelen er rød og noen av trærne har fått sin høstdrakt . Ja det er flott ute no .


I går var vi og rusla oss en tur i skogen oppe ved Skatval i lysløypene der , ja det er hoppbakker der også . Det var godt og komme seg ut i frisk luft og få bevegd seg litt . Vi gikk ikke så langt men det var godt så langt vi gikk . Jeg nytte stillheten og roen der oppe , ja det var ikke mange vi traff på vår tur så det var godt og være der oppe . Høsten har jo slått til for fullt og en ser en masse flotte farger og gode lukter i skogen ja.


Når jeg gjeller meg og vekttapet mitt så går det bra , jeg har no greid og gå ned 50 kg tilsammen . Er veldig stolt over det og det fortsetter og gå ned sakte men sikkert . Har begynt og oppdaga at jeg har bein i kroppen , hehe . Plutselig så kjenner jeg harde bein mot hverandre når jeg ligger med knærne mot hverandre , hm merkelig ja . Og så har jeg begynt og fryse sånn , har mista en del spekk no så det er vel ikke noe rart kanskje ; ) . Ja så no gå jeg mye i tjukke labber og har varme pute i senga når jeg ligger aleine . Mister ganske mye hår også , det er nesten rart jeg ikke er skalllet no . Men håper det stopper snart og at det snur for jeg er ganske så tynn håret fra før av . Ja sånn kan det gå , noen bakdeler er det og ta oprasjon men for meg er det verd det . Det er det beste jeg har gjort og det er såååååå mange fordeler etterpå når jeg har nådd mitt mål . En tin er helsa mi , klart jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut . Litt forfengelig er jeg da .


De neste tre ukene blir jeg litt opptatt noen dager fremover , ja jeg skal noen dager i uka på en plass som heter Friskgården . Har ikke tru på at jeg blir frik men det er noe jeg må igjenom fordi Nav sier det . Som jeg har sakt før så har ikke min helse blitt noe bedre selv om at jeg har trent og gått ned 50 kg i vekt så jeg har IGJEN søkt om varig ufør . Det er sikkert noe jeg ikke har prøvd men jeg er som sakt ikke noe lege . De kommer ikke med noe nytt som hjelper meg og livet mitt har blitt verre når det gjeller livskvalitet og smerter . Jeg får være flink pike igjen og igjenom det de forlanger og vente i ca fire mnd før jeg får mitt endelige svar . Ja livet skal ikke være like enkelt bestandig , det har jeg opplevd ivertfall .


Jeg prøver hver dag og finne posetive øyeblikk som gjør livet mere verd . Jeg søker sannheten og hva livet har og by på , noe som gjør at det føles rett og gir livet en mening .


Ønsker dere en fortreffelig og meningsfyllt dag med masse morro , klem : )

3 kommentarer:

Eva sa...

Heia Randi!

Mange herlige bilder av høstmotivene. Det er så fint ute nå! Enig med deg det lukter så godt når man er ute å vandrer..

Nydelig bilde av deg og så ser vi et flott resultat av vekttapet.. Du er så flink og har all grunn til og være stolt. Du har oppnådd mye på kort tid synes jeg...Håper at du får brev fra NAV og med positiv resultat. Det er så mye man må igjennom for og få det man har krav på...

Lykke til på "Friskhuset", og håper at det går bra.. Ha en flott uke og hils til din kjære..

Kamerasamleren sa...

Men du storeste allverden, hvor har det blitt av resten av deg da, Randi? Gratulerer igjen med et flott resultat!

Først trodde jeg rett og slett at Knut hadde vært på Photoshop kurs, så at det var ungdomsbilder du hadde funnet frem. Helt til den samme mannlig ble registrert for mine øyne. Dette går riktige vegen! Flott levert, hittil!

Med den iveren og det pågangsmotet blir det sikkert ikke lenge før Lavina og jeg får følge på "Maratonnet", etter hvert som flere blir med i den gjensidige motivasjons gjengen, vil nok flere tonn forsvinne. Tilsammen altså!

Herved er også du satt opp på deltagerlisten, om du skulle finne på å hive deg med i mellom. På denne måten får vi sparket hverandre litt i gang når det treng. Og det gjør det for de fleste, også meg og i høyeste grad.

Lykke til videre Randi. Ha en fin kveld, natt og en ny og fargerik dag i morgen. Og hils den "enkle knuten".

Randi Marie Hasselø sa...

Takk til dere begge , ha en flott dag dere også : ).