onsdag 15. august 2012

FERIE 2012

Ja da er ferie over , ja det er no ei stund siden det no da . Jeg har ikke hadt tid og skrive noe siden vi kom hjem for formen har vært laber samtidlig så har det vært en del ting og gjøre heile tida.

Meg på flymuseet i Bodø .

Knut har tatt seg en ny jobb : ) .

På flymuseet

Meg på besøk i Glasshuset i Bodø

Knut og Marit på kaia i Bodø .

Meg i Blånisseland : )

Knut nyter utsikten på Blånisselandet .


Knut og meg på polarsirkelen .
Brødrene Sande : ).
Knut på gården til broren : ).
Nydelig vær hjemmreisedagen : ) .
Knut, Svein og Marit feirer bursdag : )
Meg og bursdagsbarnet : )
Meg i Tromsø .
Meg i Polar Zoo

Salt

Pepper har litt spa : ).

Storkosa meg i dyreparken .

Fine pusen ( Gaupa)

En søt "liten" Ulv som fulgte etter oss : ).

Måtte ha en kaffepause med is i parken .






Ja ferien i år gikk nordover i år også , det er vel kanskje ikke rart siden min forlovede kommer derifra . Men i år gjorde vi litt utenom det vanlige , vi tok en liten av stikker til Bodø . Det var koselig da , der besøkte vi flymuseet og vi kikka oss rundt om kring der. Ikke så verst vær heller de to nettene der . Dag to dro vi videre og hadde ett stopp Saltstraumen , det var ett ønske fra meg da . Var der en gang som unge sammen med min mor og stefar så det var gøy og se igjen : ) . Videre så bar det videre til Storsteinnes der foreldrene til min kjære bor . Dagene gikk med og besøke kjente og kjære og vi hadde oss to byturer til Tromsø . Men det som var så synd da at det regna nesten hele ferien så en ikke fikk være så mye ute , nesten som at en skulle fått den på ny igjen med sol denne gangen : ) . Dagene gikk fort og vi skulle dra hjem , på turen stoppa vi på Polar zoo og hilste på Salt og Pepper og masse andre dyr . Ja jeg må også nevne at dem hadde klegg som var store som moskuser og jeg blei bitt sååååå mye .  Det var en koselig dag og vi fikk sol også . Vi hadde ei overnatting på Fauske og neste dag så var det og sette nesen hjemover . Vi hadde ett stopp på Polarsirkelen så jeg fikk kjøpt meg ett  troll . Ja det har blitt en tradisjon det : ) , i år blei det ett brudepar . Turen tok vel ca 10 timer med noen stopp da . Det var godt og komme hjem , borte bra men hjemme best er det vel noe som heter . Ja dette var en veeeelig kortverson av vår ferie . Og Dolly var også glad vi var kommet hjem , henta ho på kattehotellet dagen etter . Det er alltid godt med ferie men det er godt en kommer tilbake til rutiner og hverdagen igjen og .


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei igjen Randi
Du minnet meg på at det var en blogg også du hadde idag. Måtte innom å sjekke opp om noe nytt var kommet. Det var det jo.

Fine bilder som får lysten frem i en til å dra med seg kjærringa på tur. Eller kanskje det blir omvendt her. :)

Toril måtte på arbeid i dag, utenom programmet. Krise på jobben, eller noe slikt. :) Venter henne hjem i løpet av en time.

Det blir til tider ganske så hektisk å følge med og opp alle bloggene, men moro og lærerikt er det. Det krever sitt for å holde samvittigheten i orden å følge mellom 100 200 blogger etter hvert. Men du verden så mye det gir på mange vis. Til dels er det også ganske så store aktiviteter via E post, som gir meg nye kunnskaper. Uten å gå nærmere inn på dette. Noe jeg også har lovet å holde for meg selv, men du kan sikkert tenke i riktige baner om en del av innholdet.

Nå har formen vært over all forventning i et par måneders tid, så da er det bare velstand og størst mulige aktiviteter etter forholdene forsøkes å gjennomføres. Ikke som i gamle dager, men så pass at jeg er storfornøyd og gleder meg over tilværelsen. :) Da skal en ikke klage. Men er vel forberedt på at tidene forandrer seg igjen, i takt med klimaet.

Går faktisk og drømmer litt om det etter hvert skal avholdes deler av den vanskeligste tiden på året i varmere strøk. Vi får se hvordan det blir. Det er ikke bare bare å sette slik virksomhet i gang. En god del forberedelser må til med leger, attester, kontakt med flyselskap angående ekstra oxygen og slikt. En god stund i forveien.

Du får hilse Knut fra den pene mannen som skriver dette og håper at alt står bra til med dere. :)

Hei så lenge, og stikk gjerne innom å minn meg på at du eksisterer. Da tropper jeg opp så snart jeg rekker det. :)