onsdag 29. september 2010

NOEN TANKER VED MORRAKAFFEN : )


God morgen : ) , ja sitter her og nyter kaffekoppen og ser om det er noe nytt rundt omkring i verden . Ja det er mye som skjer men jeg blir litt matt i kroppen . Det er ikke annet en drap eller ulykker og spesielt i det siste så har det vært mye trailere involvert ser jeg . Det er ikke noe hyggelig lesning nei .

Her om dagen satt jeg og såg på programmet puls og det handlet om at vi skulle bry oss , det er ikke enkelt bestandig når en i hva som er fakta . Det handlet mye om unger at en skulle være ops på mishandling og andre tegn på at de ikke blir godt tatt vare på . Ja de fleste reagerer vel på det for sånn skal det ikke være , et barn skal vokse oppe i varme og trygge omgivelser . Men jeg reagerer litt når de omtrent pakker barna inn i bomull , no har det nesten blitt slik at en ikke kan snakke til hardt eller ta ibarna hvis de ikke hører etter . Og det er farlig og dette og slå seg litt , ja jeg skjønner ikke at vi har overlevd vi andre jeg . Sånn jeg føler det er at i dag skal det ikke stilles krav til barna og de skal få gjøre som de vil . Nå har jeg satt det litt på spissen , men selv om at jeg ikke har barn selv så har jeg sett selv om en prater rolig og prøver og forklare et barn at sånn skal det ikke være så reagerer den ikke før det gaula til og må være sint . Jeg spør hvor mange sjanser skal unger få før det blir konsekvenser av ting det gale de gjør ? Ja jeg må bare spørre jeg som er en som er heilt uviten og ikke har barn ?


Høsten er kommet , og vi har hadt mye styggvær i det siste og det har jeg kjent på kroppen til gangs . Har hadt store problemer og gjøre noe her hjemme , føler det at jeg har gått som en zombi .Det er ikke noe gøy og ha det sånn , det sliter sånn både på kropp og sinn . En har masse utfordringer nok i hverdagen og på toppen må jeg slite med han kropp . Ja sånn er livet , føler at jeg syter no men det er ikke meningen . Når folk spør meg om jeg har det bra så har jeg lyst og si nei men for at det ikke skal ikke bli noe mere snakk om så sier jeg bra . Av og til har jeg lyst og rope ut høyt hvor urettferdig det er , hvorfor skulle jeg få na forbasked sykdommen Fibromyalgi ? Det er vel ei mening med det og , for jeg tror alt som skjer i livet vårres har ei mening selv om at den ikke er så lett og takle eller forstå bestandig .


Som dere forstår så sliter jeg for tiden og det er mye jeg skulle ha gjort men som sagt står ting på vent . Har en stor jobb med og ta bilde av tingene i huset , ja skal lage sånn samboeravtale og kan det være greit at ting er dokumentert hvem er hvem sitt . I tilfelle noe skulle med noen av oss , ivertfall når det at den ene har barn og den andre ikke . Det er greit og ha ting på stell uansett . Men som sagt så er det en stor jobb men nødvendig . Det er noen som ikke tenker på det og da får de seg ett sjokk hvis det skjer noe .


Har no begynt på julegavene også , ja en må no tenke litt fremover no for tiden går fort no . Jeg som har trygd og leve av må ivertfall tenke på det . Noen av gavene lager vi selv i år og det er litt morsomt da . Det blir litt mere personlig synes jeg , får håpe at motakerne også synes det . Men det virker lenge til jul når en ser ut igjenom vinduet men det er no godt da . Selv om at jeg elsker jula .

Sola skinner og det er - 1 grad der ute , håper det blir bedre fremover . Men må vel prøve og få gjort noe for om ei liten stund skal jeg operere kneet og da blir ikke mye gjort til og begynne med . Får håpe at det hjelper med andre gangen med oprasjon , så jeg sier bare tvi tvi : ). Hadde ikke tenkt og skrive noe spesielt i dag men det blei no litt alikevel : ) :

Ønsker dere en fortreffelig dag i finværet , stor klem fra meg .

1 kommentar:

Lills Krypin sa...

Hei Randi. Ja jeg hvet hvordan det er når man har mye å gjöre, men ikke kan få gjort det. Her er det også mange ting som står på venting. Og kallt har det blitt. Usj. Gleder meg til julen for den elsker jeg, men kulda er ikke noe å stå etter. Fryser veldig mye også nå når jeg gått ner 45kg. Har jo mista all underhudsfett.
Ha det riktig godt.
Stor klem