tirsdag 12. oktober 2010

LAT OG FEIT


Ja det er det siste jeg har fått høre at jeg er no , ja ikke bare jeg men mange andre overvektige har fått høre i mediene i det sist . Jeg har vært overvektig siden jeg var ungen og mange i min familie er overvektig men jeg skal ikke undskylle meg for noe er selvforskyllt .

Det var ei tid der jeg var ung og tålte allt , jeg jobba for fulle mugger og trente og maten blei vel så som så med . Mange ganger spiste jeg ikke før middag og da blei det en stor posjon fordi jeg var sulten og kanskje det blei litt kveldsmat også hvis jeg gidda og spise . Kan ikke si at jeg har vært syklig opptatt av mat nei og forbrenninga blei laber med så lite mat . Jeg skulla sett de såkalte slanke spise så lite som mange av oss "feite" gjør , de fleste tror at vi sitter gasser oss med mat heile dagen men der tar de feil altså .

Etter alle de årene med slit på hotell og jobb som stuepike og det året jeg fyllte 30 år begynte helsa og svikte , fikk beskjed om at jeg hadde fibromyalgi og slitasjegikt og det er selvfølgelig ikke noe godt utgangspunt og være overvektig da . Men som sagt så jeg jeg no det da og har prøvd mange slankekurer og trent en masse men kommer bestandig tilbake til utgangspunkte og pluss litt til . I dag har jeg normal spiserytme og prøver og trene så godt min kropp greier det , jeg sliter med ett smertehelvete som jeg ikke unner noen .

Men det som sårer meg at folk gjør narr av meg og det gjeller ikke bare utenforstående og da blir det verre. Mange mennesker er såååååå utvitende når det gjeller overvekt at det er sykt , tror de kan begynne og se på seg selv først før de kritiserer andre . Det finnes faktisk mennesker som er overvektig som er både sunn og sprek og tynne mennesker som selve usunnheten selv .

Slik mobbing går selvsagt på psyken og kanskje sliter en med noe annet på toppen , folkens det hjelper ikke . Dere som holder på sånn burde skamme dere og nesten få dere en rapp rundt øran .Det er dere som mobber som det er syndt på for noe må være som ikke er som det skal med dere siden dere oppfører dere slik mot medmennesker , sånnt gjør ikke en person som har det godt med seg selv . Men så mye fanskap som er verden no så er det ikke annet og vente med slik oppførsel .

Ja jeg sliter og sååååå inni granskauen men jeg skal en gang gjeipe til dere for jeg gir ikke opp med og få det til . For min helses skyld .

Men takk fan før at du/ dere greide og ødelegge dagen min i dag og : (

2 kommentarer:

Evelyn sa...

Hei :) førsta av alt.. flott bilde av deg helt øverst på siden din her..:)

Syns du er tøff og modig som skriver dette jeg.. stå på Randi .. du er flink og står på.

Ha ei fin helg :)

Klem

Eva sa...

Nydelig bilde av deg! Vet du hva, tror jeg vet hvem som har ødelagt dagen for mange. Hev deg over det du har lest,ikke la de ødelegge for deg og andre som sliter.

Har samme sykdommen og i disse tider er det et sant helvete å komme seg gjennom dagen. Men to uker i varmen hjalp en smertefull kropp, og jeg prøvde thaimassasje på stranda. Det var helt nydelig, men også smertefullt!

Stå på Randi, og du er flink! Ha en fin helg og hils til din kjære...