søndag 31. oktober 2010

OPRASJON KNEHØNE ; )


Tirsdag den 26 Oktober var jeg på Levanger og opererte mitt kne . De tok spinalbedøvels slik at jeg var våken under heile oprasjonen , de mente det var best siden jeg var overvektig . Med slik bedøvelse blir en lam fra livet og ned . Oprasjonen gikk fint .

Inne i kneet fjernet de ødelagt menisk og og de prøvde og gjøre noe med den slitte slitasjegikta og så tok de prøver av betennelsen som var der inne . De oprerte med kikkhullsteknikk så det er 3 hull i mitt kne som er pent sydd igjen .

De første dagene har vært en utfordring men det har gått utrolig fint og det er takket være min kjære Knut . Han har vært på jobb om dagen og sykepleier om kvelden , kunne ikke hadt bedre mann nei .Det har vært en prøvelse og ikke fått dursja seg men har no overlevd det også men med litt hjelp har jeg fått vaska min smekre kropp da . Men i dag svever jeg på skyer for da har jeg kunnet gå i dursjen og skal si det var godt .

Det blir no bedre og bedre for hver dag som går og jeg må nok innrømme at jeg har en liten redsel for at kneet skal vri seg . Så det går sakte men sikkert fremover . Det merker jeg no da selv om at jeg er mye sliten for tiden så er jeg glad og fornøyd .

Ha en flott dag dere , hilsen Knehøna ; )

3 kommentarer:

Eva sa...

Godt å høre at det går bra med deg og at det er fremgang for kneet! Min mann har hatt samme operasjon, men dessverre var det ikke vellykket, og han skal inn til ny vurdering.. Ser ut som tre hull i kneet og det gror fort.. Snart er du i god gammel form... Ha en fin dag Randi!

Evelyn sa...

Hei Randi :)

Så fint å høre at det går bra.. Kikkhulsteknikk er en kjekk måte å opperere på.. blir ikke så store sår av det heller da.

Så heldig du er som har din mann som hjelper deg da. Det er i slike tilfeller man kan få føle hvordan det er å måtte ha hjelp til det meste. Men som sagt kjekt at du har noen til hjelpe deg:)

Skjønner godt at du syns det var som å komme til himmelen når du først fikk dusje deg.. kjenne til akkurat den.

Ellers så håper jeg at det går bra med deg og at du etter hvert blir bedre i kneet.

Tusen takk for at du er innom meg og legger igjen et spor etter deg. Jeg har ikke fått tid til å skrevet noe inne hos dere i det siste. Men nå har ting begynt å roe seg litt her så da vill det vell bli bedre etter hvert.

Er jo så koselig å lese litt om dere andre da.

Ha en flott torsdag, her er det fysioterapeuten som står for tur i dag.

Klem fra Evelyn

Lills Krypin sa...

Hej Randi. Håper du har det bra med kneet. Tenker på deg.
Stor klem