mandag 22. august 2011

22/7 2011

Denne dagen holte jeg på med mitt og radioen stod på men av en eller annen grunn hadde jeg ikke fått det med meg . Gikk vel i mine egne tanker og prøvde vel og finne løsninger på mine egne bekymringer . Men så kom min samboer hjem og lurte på om jeg hadde fått med meg hva som hadde skjedd i Oslo . Og etter jeg hørte hva som hadde skjedd fikk jeg en dårlig følelse at det hadde skjedd noe med ei i familien vår , ho Ina . Ja ho hadde jobbet på stortinget og ho bruker og være på Utøya .

Senere fikk jeg telefon fra min mor at ho Ina hadde blitt skutt på , tror det var 5 skudd som hadde truffet henne . Men heligvis så var det en snarrådig ung mann som hadde dratt henne med seg og hun overlevde terrorhandlingen . Jeg håper minnene blir svakere etter hvert som arrene bruker og bli . Etter hva jeg har hørt så har ho begynt på skolen no i disse dager , jeg vil no si at det er ei dame og ta seg hatten av for . Ønsker deg lykke til Ina . Her er hennes historie i Dagbladet : http://www.oblad.no/%C3%A5s/ina-libak-21-sto-med-oppvasken-da-drapsmannen-kom-1.6400298 .

Ja et er sååååå tragisk det som skjedde at en ikke har ord snart hva en skal si om denne ondskapen . Men jeg hadde ventet at noe skulle skje her i landet også , ja et var vel tidsspørsmål . Men at det skulle være noen av våre egne det var overraskende kanskje men på en annen måte ikke . Se bare i familier der medlemmer i familien gjør sine egne vondt . Har opplevd det selv og fortsatt opplever det . Gjerningsmannen gjorde mye skade og mye vondt men heldigvis så viste vi normenn hvilket folk vi er . Og han fikk ikke det han hadde håpet på ved og gjøre det han gjorde .

Jeg føler med de som er rammet og måtte de som sitter igjen bli tatt vare på .

Varm klem fra meg : )

Ingen kommentarer: