fredag 16. desember 2011

SNART JUL IGJEN : )



Ja no er det lenge siden jeg har vært på bloggen her , har ikke hadt tid eller energi til og sette meg ned og gjøre det . Men ting går bra da og jeg har greid og tatt av meg 60 kg tilsammen . Er sååååå stolt og fornøyd med meg selv . Kan trygt si at livet er blitt lettere ja men jeg sliter fortsatt med fibromyalgien , smertene kan være uuuutholdelig til tider men jeg ovelever det hver gang selv om at det er ett helvete for meg . Og i disse stresstider så blir det ikke bedre nei .

Har begynt på julebaksten også selv om at jeg ikke selv kan spise sååå mye av det , da kan jeg risikere og bli kvalm og det er ikke godt nei . Men risboller , serinakaker, kransekakepinner ,kokkosmakroner og kromkake . Men er ikke heilt fornøyd med kromkaka , tror den blei for tykk så jeg tror jeg prøver igjen på den ja . Har planer om og lage pepperkaker også men jeg får se hva jeg får til .

Postkortene er sendt for ei god stund siden og pakken som skulle sendes er sendt . Og resten av pakkene er så og si i havn . Det bare noe småtteri igjen vil jeg tro nå , mener jeg har full konroll ja : ). Til og med Dolly har vært ute og handla julegaver ; ) . Siden formen for tiden er laber så prøver jeg og ta vasken litt sånn pø om pø for jeg har tenkt og ikke gjøre noe slikt når jula kommer for da skal jeg kose meg og nyte og være sammen med min kjære og ikke minst nyte fred og ro sammen med mine . Det er ei god jul for meg det : ) .


Det er koselig med pakker , god mat og sammvær med familie men en må ikke glemme hvorfor vi feirer jul . Det får meg til og tenke litt i disse tider , i disse tider med ufred i mange land og ikke minst i sin egen familie . Det er trist at folk ikke kan respektere hverandre , drive med løgner og ondskap . En blir ivertfall veldig lei seg og veeeelig sliten ut av det . Men en får håpe at noen mennesker kan sette seg ned og tenke på hva de holder på med og skjønner hva de holder på med . Livet skal ikke være enkelt så jula for meg setter ting i perspektiv og i år har jeg tenkt og nyte jula sååååå godt jeg kan for jeg ELSKER jul . Den gir meg ro i sjela : ) .


I dag skal jeg vaske litt mere og jeg regner med jeg får hjelp av Dolly til det ho er såååå flink og hjelpe til når ho kanskje ikke skal det , hehe . Ja det er helg også snart og så dagene går fort no fremover ja . Ha ei fortsatt fin advendtstid kjære venner , klem fra meg : )

3 kommentarer:

Eva sa...

Gratulerer med flott vekttap Randi... Det var noen lekre og gode kaker du hadde bakt..

Lenge siden jeg har vært her inne, men du er ikke glemt...

Ønsker dere en riktig god jul og feiring..

Klem

Randi Marie Hasselø sa...

Hei Lavina , tusen takk : ) . Ha ei fortsatt god jul . Klem : ).

Spiky sa...

happy new year!!! hope we exchange links. http://ohbite.blogspot.com/