søndag 1. januar 2012

GODT NYTT ÅR KJÆRE VENNER DER UTE : ) .


Ja no er vi kommet til ett nytt år , håper det blir ett bedre og spennende år vi får . Året i fjor var en prøvelse på mange områder men når det er sagt så har det også vært posetivt på mange områder . Livet er ikke like enkelt bestandig men det skal det vel ikke være heller selv om en skulla ønska at ting var litt enklere ivertfall . Men no er det ett nytt år som er startet , det er nesten slik at en prøver og starte med blanke ark og fargestifter og håper det blir ett fortryllende bilde når året er omme . Ja det er no ei ønsketenkning i fra min side da : ) .


Ja jula kom så fort på meg i år som alle andre jule , men jeg kom vel i havn med bakingen og vaskingen . Det kom opp nisser og engler daler ned i skjul . Siden vi feira noe av jula borte i år så blir den nok litt lenger her i huset enn det andre har . Ja jeg elsker denne tida , den gjøre det veldig koselig . I år var vi Molde og feira julaften hos mamma . Der var vi også sammen med min søster og hennes samboer , det var veldig koselig . Vi fikk mange fine gaver , jeg har fått meg kamera så no må jeg gå litt i skole og se hvordan det funker ja . Fikk mye annet fint og så jeg har vært heldig og er sååå taknemlig .


Mens vi var i Molde så rasa det orkanen kraftig så huset rista godt ja . Var ute dagen etter og såg både trær , båter og andre ting har fått hard medfart . Kan tenke meg det var noen fortvila sjeler der ute ja som har fått ødelagt sine eindeler . Jeg har sansen for kraftig vær men det får være grenser selv for meg ; ) . Og tankene kommer når en opplever sånnt , kor lite en har og stille opp når naturenkreftene slår til men det er så lite en kan gjøre da . Så det blei ei grønn og stormfull jul men vi kosa oss for det vi .


Vi var også traff ei god felles veninne av oss , vi må alltid treffe henne når vi er i Molde . Ho er så herlig og vi er såååå glad i henne . Du er ei herlig dame og vi er sååååå glad vi har blitt kjent med deg . Klem : ) .

Vi var også og traff på Knuts ene datter og barnebarn en dag og det var koselig , det er ikke så ofte en ser dem så da blir det ekstra hyggelig .


Dagen før vi dro hjem så var vi på Averøya i familieselskap , der var det mange oppmøtte . Ene grunne var at det var kommet familie fra USA og det var no trivelig vettu . Vi ser ikke dem så ofte heller . Vertskapet har gjort det såååå trivelig for oss alle og det er mange en ikke har så mye kontakt med men sånn er det nok i alle familier . Det var ekstra kjekt og se igjen Ina , hun var en av de som blei skutt på Utøya og se hvordan hun takler det er beundringsverdig . Så vi er alle glad det gikk bra med henne . Det var trivelig og treffe de fra USA også , desverre så er jeg ikke så god i engelsk så en kan prate så mye men trivelig var det uansett .


Besøket i Molde gikk fort så vi pakka bilen og den blei full som vanlig . Og ho Dolly blei satt fast i sitt eget bilbelte i baksete . Ho var såååå flink så ho fortjener skryt ja . Turen hjem gikk fint , vegene var glatte og det snødde og regna men med en slik god sjafør er det ikke noe problem . Vi kom oss hjem og har no nydt dagene bare vi to , det har vært godt . I går på nyttårsaften så tok vi livet med ro , spiste god mat og kosa oss . I da er siste fridagen så vi har nydt freden og i morgen begynner hverdagen og det føles godt så en kan komme litt tilbake til rutinene igjen . De har sklidd ut i jula må jeg innrømme men jeg fortsetter i det nye året med godt pågangsmot .


Ønsker dere alle ett fortreffelig år med mye glede og gode sprell ; )

2 kommentarer:

Evelyn sa...

Hei og GODT NYTT ÅR TIL DEG :):)

Du har vært på mine trakter igjen ser jeg.. du kjørte nok sikkert om eide da du dro ut på Atlanterhavsveien og Averøya..

Ser ut som om du har hatt ei flott julefeiring.

Håper du vill ta kontakt neste gang du er på disse traktene.

Ellers så har du gjort en flott jobb hittil.. og det fortjener du.

Klem

Randi Marie Hasselø sa...

Hei Evelyn , Godt Nytt år til deg også . Ja vi var en snartur i nærheten av deg i jula , det har vært koselig og treffe deg ja . Som vanlig så er det full rulle nesten hver gang vi er hjemme i Molde og hvor tid neste gang det vet jeg ikke . Så vi får ha en tilgodelapp på ett møte : ) . Prøver og gjøre så godt jeg kan når det gjeller vekta men no i jula blei det noen utskeileser men har ikke gått opp i vekt da . No er hverdagen her så no må jeg snu på ting , trim og sunn mat er på timeplanen : ) . Ha en flott dag , klem : ) .