onsdag 13. mai 2009

GRENSER ........

Ja mange har vanskelig for og sette grenser overfor familie , venner og ikke minst seg selv . Det er ikke enkelt for en er jo redd for og såre dem . Men jeg har begynt og tenke som så at no er det slutt altså , no skal jeg si ifra . Og ikke minst velge bort de som ikke er bra i livet mitt , det høres hardt ut men jeg er no ferdig med og bli tråkka på . No har jeg fått ett nytt liv sammen med min kjære og jeg vil at vi skal få det godt resten av livet vi har i sammen . Det trenger vi begge to . Jeg har lurt på i mange år hvorfor en ikke sier ifra spesielt til familie om at dette godtar man ikke , jeg har vel no sagt ifra i klar tekst til noen i familien hva jeg mener og hva konsekvensene kan bli hvis de ikke respekterer hvordan jeg vil ha det . Vi er jo i familie sier de , da sier ja det er vi men det er bare på papiret . Og enkelte får vel sjokk når jeg begynner for ho Randi er jo så blid og sier ingen ting , men det er i gamle dager . Jeg har vel blitt voksen og funnet ut hvordan livet mitt er og hvordan jeg vil ha det . Jeg mener en får det bedre selv av og si ifra . Jeg vil ha ferd og ro og da velger jeg det . Hvis folk vil bråke , krangle og slåss ja da får de versegod og holde seg unna . Det er snakk om hvilken livskvalitet en vil vil no jeg si , dere er sikkert uenig med meg men det er heilt i orden . Sånn er det bare jeg føler det og det er så godt og si ifra altså : ) Jeg er stolt over meg selv at jeg greier og sette grenser , stolt som en hane : )

Ingen kommentarer: