torsdag 17. desember 2009

FØRJULSTIDA




Ja no er det snart jul dere og det blir kav og styr alikevell selv om en hadde planlagt noe annet . Pakkene er i boks , JIPPI . Jeg elsker og kjøpe gaver til mennesker jeg er glad i , det er bedre og gi en og få for min del. Jeg elsker reaksjonen og se de får når de får noe de har ønsket seg eller jeg har truffet midt i blinken . Og ja og så er jule korta også i boks , skervet og sendt .
Jeg har holdt på og baka litt da , for og si det sånn så er ikke jeg en mester på kjøkkenet så jeg har kavet litt . Men jeg sier at jeg prøver og så får jeg feile og lære . Men det har nok godt bra så no har jeg i fryseren : Horn , boller , kanelsnurra , mokkabiter og i bokser så blei det kokkosmakroner og risbolla . Jeg er fornøyd med det ja . Jeg blei ferdig i går med bakinga så vi avslutta dagen med med trim sammen med revmatikerne i går .
Det er svinkaldt ute , det er -11,8 ute no og det kjennes godt inne ja men sola skinner så fint der ute .Men jeg skal vaske hus de nermeste dagene no , lofte skal vaskes først . Jeg begynner på toppen og jobber meg nedover . Men i år blir det ikke noe nedvasking nei det skal bli skikkelig helgavask , har ikke helse til alt ta her aleine mere . Selvfølgelig får jeg hjelp men det er ikke mye en rekker på kveldene da .Men plana er og bli ferdig med alt til søndagen : ) . I år skal vi feire jul sammen med mamma og lillesøstra mi , det skal no bli kjekt da .
Så jeg sier tvi tvi på at en greier alt dette her . Ønsker dere fortsatt ei fin førjulstid , klem

4 kommentarer:

roffe sa...

Hei og takk for din kommentar i min blog..Det er pga stor provisjon at klærne blir dyre i Norge.
Det skal visst bli kaldt her også.
Jeg ønsker deg og dine en god jul og Godt Nytt År...
Ha det godt i kulda og kos dere inne...

Libraine sa...

Så flink du e altså! Gler me t dokker kjem, kjør fint!! :)

Lills Krypin sa...

Å så godt det ser ut Randi. Hadde gjerne kommet til deg nå på en "fika". Ha det riktig gott. God Jul til deg og dine. Klem ...

Kamerasamleren sa...

Det var da svært Randi! Er dere sikre på at dere skal reise bort da? Ser ut for at det kunne ha vært smakfullt med et besøk igjen... :)

Takk for koselig julekort forresten, trodde vel jeg hadde glemt det. Men neida, det har jeg ikke!

Ha ei riktig god jul begge to, så sees vi igjen snart.