fredag 25. desember 2009

JULAFTEN




På julaften var det en strålende dag , litt kaldt men solskinn var det . Dagen begynte med frokost og så var det ordne seg selv og resten som skulle ordnes . Det var stille og fredlig , ååå det var godt . Og så kom min søster og hennes samboer til lunsj og var koselig . Vi blei sittende ei stund og kose oss og skravle , etterpå så dro vi ned på gravstedet og tente lys på gravene som vi pleier og gjøre , det synes jeg er en fin tradisjon . Det må være flott og se på om kvelden med alle de tente lyktene som lyser . Vi dro hjem etterpå og såg på Donald og vennene hans også en fin tradisjon synes jeg , blir aldri for gammel for det etter min mening . Om tid og stunder så dro vi til kirka på gudstjeneste mens mamma var hjemme og passa på maten . Det var en kjempefin stund i kirka synes jeg , det eineste jeg sleit med var at vi fikk ekstra stoler som jeg føler detter sammen når som helst . Men overlevde det også , det var mange folk i kirka . Når klokka nerma seg fem så var det rett hjem og glede seg over den deilig maten som blei servert , det blei ei koselig stund det også med sølvguttene i bakgrunnen . Koppene blei vasket opp og ordna kaffe og dessert blei satt på bordet . Og etter ei stund så begynte vi og pakke opp pakker en etter en , det er min søster som henter dem under treet som vanlig . Vi fikk mange fine pakker og alle var strålende fornøyde . Vi er heldig vi som kan ha det sånn , tanken min streifer til dem som ikke har det så like bra som oss . Ja det er ikke rettferdig men sånn er livet dere . Det blei mye kaffe og dessert så vi var god og mette etterpå . Min kjære kjørte min søster hjem utpå natten og om ikke lenge fannt vi også loppekassa . Til slutt vi jeg si det har vært en strålenes dag og takk for det : )

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Hallo og fortsatt "løkk me jula".

Her kan en nesten både føle og lukte smaken av jul!