fredag 4. desember 2009

RIP REGINE STOKKE

Ja jeg kom over en blogg her for ei stund sida og der var det ei jente på 17 som hete Regine som hadde fått kreft . Min første reaksjon var at jeg blei trist men samtidlig fikk jeg en sånn respekt for den jenta som turde og greide å skrive ned i en blogg hva hun følte og hva som skjedde med henne . Hun hadde det mye vondt den siste tiden men med min tro så vil jeg tro at hun er kommet til en bra plass og at ho har det bra no .
Når en sitter og leser på hennes blogg så tenker en ens egene problemer som kan virke bagatellmessig og lure på hva en egnetlig holder på med . Ja det er mye som detter i hodet når en ser som har det så mye vondt og likevell greier og holde hodet oppe . Ja selv om en får ting i perspektiv og prøver og overse problemer og håper alt skal ordne seg så er det deverre ikke bestandig slik . Men jeg skal selvfølgelig ha hennes ord og tanker i bakhodet når ting dukker opp og livet blir tungt i hverdagen .

RIP REGINE

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi den bakeglade.

Vi har nok alle godt av å høre om andre som også strever med sitt. Jeg har inntrykk av at ens egne plager lett kan komme i første rekke, selv om en forsøker å sette andre i sentrum. Når en hører om andre, stopper en lettere opp og fokusen blir satt på andre enn en selv.

Jeg tror det blir lettere å bære sine egne byrder også om en forsøker å hjelpe andre med deres...Høres kanskje litt rart ut, men ved nærmere ettertanke tror jeg det er riktig...

Hils den uløselige Knuten (Godt sagt?), mora di og søstra de som jeg "spionerer" litt på... :)Ja, bloggen altså...

Ha ei flott jul sammen med dine og de visnede rosene...Og`n Røkke da. Men hain e væl på andre trakter i disse tider, kanskje.