onsdag 23. mars 2011

EN FRISK LITEN BRIS : )


God morgen Kjære venner , sitter her aleine med kaffekoppen foran pc n no. Det er ikke lenge siden min kjæreste dro på jobb og min jobb er og være en god husmor . Prøver no på det ivertfall men det er desverre ikke bestandig jeg greier det pga av kroppen . Den er ikke så samarbeidsvillig bestandig , ja det er jo derfor jeg går på trygd og da . Jeg er ikke lat jeg har bare fibromyalgi .

I helga var jeg en tur til Molde og bestøkte min kjære mor og søster , det er desverre ikke så ofte vi sees . Så det var kjempekos og se dem igjen . Turen opp og ned gikk fint , og det rareste var at vi fikk bra vær . Det bruker bestandig og være styggvær når vi skal dit men denne gangen var vi heldig . Og på lørdagen var vi på byen en tur og spiste lunsj sammen med ei god veninne av oss , det var såååå koselig . Og så fikk overraskende møte med en nær familiemedlem. Ja og så var min søster sååååå snill og klippe meg , trengte og stusse meg litt ja . Så helga var velykket i det hele .

For to dager siden var jeg en tur på sykehuset , var og svelgte slangen . Det var ikke morsomt men jeg måtte bare . De hadde problemer med og få den ned siden jeg brekte meg sååååååå gale , jeg som brekker meg når jeg får tannbørsta på enkelte plasser i munnen , uffa meg. Damene måtte tilkalle en mannlig lege og til slutt fikk han det til . Ja det skal ikke være enkelt , hadde vondt i halsen lenge etterpå men det snodigste er at jeg hadde fått mye blodutredelser i ansikte etterpå . Og no sliter jeg med som om jeg har gangsperre i ryggen og magen . Det er pyton , det føles som om jeg mister pusten av og til . Ja det er alt mulig en skal oppleve også da : (.



Ja alle snakker om været i disse dager , skal si det blåste friskt her i går ja . Kjente huset ristet og det banket , bossdunkene mått vi ut for og redde og strømmen gikk og var borte i ett par timer også. Har sett på nyhetene at enkelte har fått merke naturens krefter kraftig og i noen tilfeller har det vært tragisk utgang . Ja det er ikke noe hyggelig lesning , se bare på hvordan det er i Japan . Det er vanskelig fatte i det hele tatt . En får ha disse stakkars menneskene i sine bønner og håpe på at de har det bra der de er no. Og at de overlevende får hjelp . Men jeg er ei lita uværskråke jeg da , elsker når det blåser og at vinden kliper i kinnene mine men jeg liker ikke når det blir slik som i Japan nei. I dag laver snøen ned , det er reine julekortstemingen ute her .



I går var jeg på min vandte lange sykkeltur igjen , regner med at det blir halvtime i dag også . Må prøve såååååå godt jeg kan selv om at jeg sliter mye med kroppen for tida .



Ha en fortreffelig dag kjære venner : )

3 kommentarer:

Eva sa...

God morgen Randi!

Hvor flott du ble på håret! Vi med fibromyalgi får gjøre litt husarbeid på de gode dagene. Litt sånn dann og vann!

Været ja, det var jo helt tragisk med det skredet og med liv som gikk tapt. Det blåser friskt her, og snør.. Søppelkassen har jeg reddet grytidlig i morges da han var på det verste. Mista nesten pusten, men det gikk bra..

Kos deg med sykkelturene de gjør godt og du slipper å sloss mot vinden!

Ha en fin dag..

Klem

Lills Krypin sa...

Ha en fin helg Randi. Stor klam

Randi Marie Hasselø sa...

Takk til dere begge for hyggelige komentarer . Ha en flott uke dere : )