fredag 6. mars 2009

GÅR DET VIRKELIG AN ?????

Har no sett og hørt over mange år hvordan disse aleine mødrene og da sier jeg ikke alle som , de kan godt også funnet seg ett annet bytte også . Men på meg virker det som de kan gjøre ka pokker de vil uten at noen reagerer og faren til ungene ikke har noe de skulle ha sagt . På meg virker det som disse mødrene er så hellig at ingen tør og reagere engang . Hva er det som skjer spør jeg da ?
Og enkelt av dem gidder ikke og jobbe engang så de før unger på rekke og rad så de får inn penger på kontoen lell . Da tror jeg ikke de tenker på ungene midt opp i dette her , da er de egoistisk og får unger for at de skal få penger eller at det er psykisk at de trenger og ha noen oppe i armene og være glad i .
De skal bare ha og ha men er det noen stiller dem for ansvar over det som skjer med ungene da , neida ingen , ingen konsekvenser overhode . Da spør jeg om hva er det med samfunnet som at vi tillater slikt , en kan ikke se det i svart / kvitt .
Ja jeg har ingen unger men jeg har både øyne og ører som jeg kan få med meg og se inn hva er det som skjer . Det bruker og være det første angrepet det og si att dette har du ikke greie på for du har ikke unger .
Men jeg trodde det var foreldrenes oppgave og oppdra ungene så de blei noen skikkelige folk til slutt og at det er deres oppgave at ungene hadde det bra , men slik er det jo ikke bestandig . Ja jeg hørte også at no skal de overlate ansvaret til skolen til oppdragelse og sånnt . Da spør jeg hva POKKER skal de med unger hvis ikke skal ta ansvaret selv engan .
Etter min mening så skulle de verstingene av aleinemødrene og de verste fedrene blitt satt i gapastokk til skrekk og advarsel for andre så de ikke blir lurt .
Ja dette var mye negativt men det mye sant i det . Men det er selvfølgelig de som er topp foreldre og at ungene har det bra , de trives og de oppfører seg bra . Men jeg mener at det må bli reaksjon på de som ødelegger ungene . I dag har det blitt sånn at vi skal ikke bry oss med andre hva de gjør , jeg synes det er ett kaldt samfunn jeg da og det trives jeg ikke med . Husker no jeg vokst opp så brydde nabokjerringa seg selv om ikke var glad for det akkurat da men ho hadde sin misjon . No følte jeg meg gammelt når jeg begynner og tenke sånn men det er fakta fra mitt ståsted , jeg regner ikke alle er enig med meg men det får så være . Vi har alle lov til og si vår mening om ting og tang , håper jeg får høre noen svare meg om dette temaet . Ha enstrålende dag : )

Ingen kommentarer: