torsdag 29. oktober 2009

ALKOHOL ??????

Jeg satt her og kikka her i "avisene " på nette og der kom jeg over det at 1 av 3 gravide kan drikke alkohol . Jeg må si jeg stussa da jeg såg det , er det så vanskelig og la være spør no jeg da . Hvis folk ikke kan greie seg uten alkohol i en lengre periode så har de ett stort problem mener no jeg da . Nei jeg drikker ikke alkohol no men har gjort det og det til gangs og det har vært flere årsaker til det som jeg ikke skal komme innpå her med no . Og det er vel derfor jeg sier det jeg sier også . Jeg har for ei stund siden vært borte på ett senter for overvekta min og der var det ikke lov med alkohol . Men der opplevde vi at noen måtte for bare live drikke og da var vi borte i 14 dager og 1 mnd i slengen når vi var der oppe . Jeg dømmer dem ikke men jeg mener de må ha problemer når en ikke klarer seg uten , en må være avhengig tenker jeg da . Jeg ser på det som røyken og godteriet som en ikke greier og slutte med , ja no har jeg greid og stumpa røyken da : ) . Men godteriet sliter jeg med ennå men prøver bare til helgene men av og til sklir det ut . Jeg fatter ikke at folk som er langt oppe i 40 , 50 , 60 årene synes det er gøy og gå på fylla , at de ikke blir lei etterhvert . For min del fikk jeg vel nok en nyttårsaften som gikk galt som det gikk og såg all fanskapen alkohol kan føre med seg og etter det har alkohol ikke smakt . Men jeg unner folk og kose seg , det er forskjell på det og rave dritings . Normenns syn på alkohol burde vært forandra , ungene tar etter . Hørte det på radioen her om dagen om foreldres bekymring for ungene skulle drikke alkohol eller at de begynte med stoff . Så da må en gjøre noe med normenns holdninger mener no jeg da . Her kan dere se artikkelen selv : http://www.dagbladet.no/2009/10/28/nyheter/innenriks/alkohol/graviditet/gravid/8777365/ . Ja dere får ha en strålende og edruelig dag , klem fra meg

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Ikke mye uenighet her nei :) fra min side. Det er jo det som er det skumle med alkoholen, en vet ikke for hvem og når alkoholen tar over styringen for den det gjelder og ikke omvendt.

Alkohol under svangerskapet burde vel ikke være det store problem å holde seg unna, hvis en smule ansvar er til stede. Burde være mer enn nok å glede seg over i den tiden slik at en kan unngå alkohol. Enig med deg!