tirsdag 5. januar 2010

DET NYE ÅRET , HVA VIL DET BRINGE TRO ????



Ja no er vi kommet til år 2010 , det er utrolig . Når jeg tenker på ifjor så har jeg blanede følser for det var så mye som skjedde både godt og vondt . Største dagen var når Knut og jeg forlova oss på Røros , det var naturlig det siden det var der vi møttes . No i Januar er det 2 år siden jeg kom opp hit til Stjørdal , jeg skulle bare på besøk men tror dere ikke jeg blei væranes da : ) , Knut er det beste som har skjedd meg . Når vi var på Røros så svevde vi på rosa skyer og det var en befrielse enkelte ganger for hjemme så var det ikke mye rosa skyer . Hverdagen kom fort , jeg skal ikke nevne hvorfor , navn eller noe men det har tatt på til tider , men er en glad i en person så prøver og strekke seg så langt en kan . Selv om ikke det synes bestandig , jeg er sliten av bråk . Jeg orker ikk e så mye sånt lengre så jeg håper ting blir bedre på den fronten .
Min far døde i fjor og selv på det siste så ville han ikke ha noen kontakt , selvsagt går det inn på meg at han var sånn . Jeg har ikke fått vitn noe som helst etter hans død , hva med arven ??? Jeg er ikke grisk men jeg mener jeg har min rett siden han verken stilte opp for meg under oppveksten og når jeg strakte ut en hånd slo han den vekk . Han nektet og svare på det spurte om , ja sånn kan det gå . Men det gjør meg sånn forbanna . Og det er vel derfor jeg reagerer når andre "unger " ikke respekterer sine foreldre og besteforeldre , de er fole fine oppe i øyan når de trenger hjelp eller skal ha noe . Æ blir kvalm ....... . Så det er blir spennede og se hvordan det går med arven da , for meg er det en prinsippsak . Rett skal være rett sier no jeg da .
Ja så var den helsa , mitt nyttårsforsett er at jeg skal trimme på trimsykkelen så ofte jeg greier det og da begynne med 15 min til og begynne med fikk jeg ett godt tips fra ei som har strevd selv .Jeg sliter med fotan , knærne , hoftan og smerter i heile kroppen ellers . Og så skal jeg trimme sammen med revmatikerene 1 gang i uka da , det er koselig . Skal til spesialist med kneet , det blir kanske oprasjon . Men først må jeg høre hva han eller hun har og si . Skal prøve mitt beste at helsa skal bli bedre i det nye året .
Skal prøve og tenke mere posetivt på ting , selv om jeg synes det at det gjør jeg . Men kan ikke love og være posetiv bestandig . Det går ei grense selv for meg , en lærer veldig mye av seg selv i enkelte situvasjoner .
Jeg ønsker meg ett år med fred og ro , få mere kontroll over helsa , ha det gøy sammen med min kjære , tørre og være litt mere barnslig og at det skal bli lettere og gjøre husarbeid .
Så jeg håper dette året blir mere morro og livsgivende enn det forige året . Jeg ønsker også at min familie , venner og dere som følger meg her på bloggen at dere alle skal få ett strålende år med masse kjærlighet . Takk for deeet : )

4 kommentarer:

roffe sa...

Hei og takk for dine kommentarer..Jeg har sluttet med nyttårsforsetter, bare noe tull, syntes jeg..Klarer ikke å holde dem allikevel..Når det gjelder 2010 så vet man heldigvis ikke hva som skjer.Jeg tar en dag av gangen..
Så får jeg ønske deg og dine ett hyggelig og fredfullt nytt år..
Ha en god dag...

Lills Krypin sa...

Hei Randi. Ja vi får håpe det nye året gir noe godt. For meg begynte det dårlig, men jeg håper det slutter bedre. Kjell ligger på sykehus og har fått en stroke til. Han snakker dårlig denne gangen og går dårlig. Det er ikke morro å legge seg i den store senga helt alene. Er jo så vant til at han ligger der. Pass på og kos deg med mannen din så mye du kan. Man hvet aldri hva som komme skal. Ha det godt begge to. Klem fra Lill

Randi Marie Hasselø sa...

Først vil jeg takke Roffe for hans komentar til meg : ). Jeg føler med deg Lill selv om jeg ikke har vært igjenom det selv . Jeg krysser fortsatt fingrene for at det skal gå bra med din kjære . Jeg er selv bra avhengig av min kjæreste og tenker med skrekk og gru om det skal skje noe med ham , tårene mine kommer bare på tanken . Jeg er ett følelses menneske til de grader så du får ha meg undskyldt . Jeg stuller og steller med min kjære så mye jeg kan , han er vel blitt litt borskjemt etterhvert . Ha en fin dag tross alt og håper det går fremover og at han blir frisk snart : )

Kamerasamleren sa...

Ja Randi, den som visste det. Kanskje like greit at vi ikke vet så mye...

Men vi kan håpe på et godt, lærerikt og givende år for flest mulige. Det gjør i alle fall jeg, så får de komme de uventede og uønskede oppgavene. Jeg tror ordene som følger har mye for seg: "Som dagen er skal styrken være" Det er godt sagt det...

Ha ei fin tid fremover - litt mildere. Sett opp vinduene litt mer så den varmen som utstråles i deres fine og lune hjem slipper ut..Til oss andre også. Vi krysser fingrene for 2010 og oss som får følge med gjennom det året.