fredag 15. januar 2010

MENINGEN MED LIVET

Ja hva er det , det kan være ett være ett kjempevanskelig spørsmål synes jeg . Jeg har min tro men ikke heilt sånn riktig kanskje etter det de kristne mener , men jeg tror på Gud på min måte og jeg tror på engler . Jeg mener oppriktig at det er en annen dimensjon der ute som vi kommer til når vi dør og at vi forhåpentligvis treffer noen kjente igjen . Og jeg mener at de som er glad i oss som er død kommer og besøker oss innemellom for og sjekke oss opp for og si det sånn . I det siste så har jeg begynt og kjenne lukter som overhode ikke skulle være der , som for eks her om dagen da jeg kom ut av dursjen så plutselig kjente jeg en sterk svettlukt som virka kjent og den var ikke fra meg og jeg var aleine der . Det kan gi mening i livet og tenke på at det ikke er slutt når vi dør .
Når kroppen tilsier det liker jeg og gå tur i fjellet sammen med min kjære og nyte stillheten og hverandre , det er balsam for sjela mi det . Siden det er vinter og vi ikke har ski så blir det ikke det no på vinteren . Men jeg nyter det også og se det på avstand da , ser trærne er rimfrosset og det blinker i sneen som diamanter .
Etter at jeg traff min kjære så har livet fått en annen mening , ingeting betydde noe før . Jeg skulle ikke ha mannfolk for dem ville ikke ha meg lell . Jeg var / er syk og tykk og slik ville ingen ha etter min mening , men skjebnen ville det annerledes og takk for det . Jeg har en som jeg kan gi mye kjærlighet til og få kjærlighet av og dagen får en annen dimensjon . Selvfølgelig har jeg familie som jeg er glad i som også gir meg veldig mye . De betyr alt for meg forutenom min kjære .
Livet er ikke like enkelt bestandig jeg sliter mye med kroppen og med tankene mine , for det er no slik at når en sliter så grubler en mye og av og til kan en lage problemer av noe som ikke er problemer . Desverre så er det sånn det kan bli når en opplever mye smerte , respektløshet og egoisme . Jeg er person som har sterke følelser og de kan komme ofte i utrykk av at jeg blir ufin og det er ikke sånn det skal være . Når enkelte ting hoper seg opp så får jeg problemer og se mening med livet , da tenker hva er vitsen . Da kan jeg tenke når jeg ser urettferdighet og allt faenskapen en kan oppleve hvor er Gud oppe i dette her . Kan like gjerne hoppe på havet så er en ferdig med det , ja hva er vitsen med og prøve når ingenting hjelper . Men jeg veit jeg kan ikke gi opp for det er så mye som jeg bryr meg om og er glad i så det er verd og kjempe for.
Jeg er veldig flink til og være veldig streng med meg selv , som når jeg ikke greier ting så blir jeg frustrert og sinna på meg selv og hva er mening i det da ? Det hjelper meg ikke så mye akkurat så no har jeg tenkt og forandre på det . Er det støv så er det støv i heimen , verden går ikke under for det . Vekta har jeg slutta og fokusere på no er det helsa mi som er det viktigeste , jeg får ikke ett godt liv skal jeg slåss og stress over at jeg ikke går ned i vekt . Det blir heller omvendt . No skal jeg ordne meg en menyliste og bruke kokebøkerne som jeg har , skal sakte men sikkert trene på sykkelen og gå en gang i uka på trimmen med revmatikerne . En plass må jeg begynne og så kan en utvide etterhvert .
Ja hva skal jeg si meningen med livet mitt er kort fortalt er : familien min , kjæresten min , helsa mi , troa mi og ikke minst og ha en god dag hjemme , en god følelse er godt og ha det blir så mye lettere livet . Min perfekte avsluttning på dagen er og ligge i armene til min kjære når før vi sovner . Ha en strålende dag og kjempefin helg , klem

Ingen kommentarer: