mandag 6. desember 2010

2 SØNDAG I ADVENT

Ja da har 2 søndag i advent kommet og gått . Idet siste så har jeg desverre ikke hadt energi og ingenting har gått etter planen . Jeg synes vanligvis at denne tiden er trivelig og at det er gøy og holde på men ikke så mye i år men det er vel for at jeg sliter sånn .

Men noe har jeg fått gjort da , no er de fleste julegaver i boks og de aller fleste er pakket inn . Jeg synes det er gøy og gi gaver jeg da så jeg er mere spendt på hva de andre reagerer når de får pakken . Og i år så har vi lagt litt sjela i julegavene og noen er laget av meg personlig , det synes jeg er gøy da . Det blir litt mere personlig synes jeg . Tror også at alle julekortene er ferdig og de som skal sendes er sendt , noen er desverre blitt kutta ut i år av forskjellige årsaker .

I helga var det stille og rolig i heimen vår og det var godt . Det er så godt når en kan ta det som det kommer . Siden jeg ikke har begynt på julebaksten ennå så fikk jeg hjelp av min kjære med og lage risboller , selv om en ikke burde lage det så synes jeg vi må ha litt . Det hører liksom med i min jul da . Det er ikke det at jeg skal bake alle syv sortene men noe skal en ha , tilfelle det kommer folk og vettu .

Heldigvis så er det noe tid igjen for jeg må få vasket ta huset , det blir ikke noe nedvask nei . Det får bli til våren og sommeren . Jeg skulle ha gitt mye for ei vaskehjelp no ja men har desverre ikke råd .
Såg på tv n her om dagen der de intervjuva folk om hva de ønsket seg til jul , skal si at folk er blitt ganske kravstore over hva de ville ha i presanger . Og de sa hva de ikke ville ha også , etter min mening så skal de være glad de får noe mener no jeg da . Enkelte fortjener ikke presanger heller synes jeg , har du vært snill i år da ????????? ; )

Jeg sitter på jobben til min kjære akkurat no for jeg måtte dra med han inn til storbyen Trondheim for jeg hadde et ærend der i dag . Litt trøtt er jeg for jeg har jo ikke fått skjønnhetssøvna mi i dag så jeg kommer nok til og henge med hode i kveld . Uffa meg men får no forhåpentligvis sove godt i natt da , krysser fingrene for det ja .

Ha en flott dag dere , klem fra meg : )

5 kommentarer:

Eva sa...

Heia Randi...

Hm, risboller er så snadder da. Lettvint å lage til, og ikke skal de stekes heller... Ser ut til at din kjære kosa seg med å hjelpe litt til..
Kommet godt i gang med julegavene. Vet du hva, de fineste gavene er nemlig de som er hjemmelaget av giveren! Det skal ikke være sånn at man skal blakke seg helt!

Du skal se at du kommer helt i mål, og nyt adventstiden, nå er vi snart i mål der også!

Klem fra meg

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi, dette så ikke uspiselig ut. :) Skulle gjerne ha tatt en tur for å prøvesmake. Fint å se at noen kan nyte og glede seg over denne tiden. Kose seg. Det ser det ut for at Knut gjør også.

Her har vi andre ting å tenke på, og angående spørsmålet "snill i år da", har jeg forsøkt etter beste evne og jeg tror de som kjenner meg, mener det. I følge andre skulle jeg vel helst ha sittet inne på Tunga. Jeg er glad de ikke har videre kjennskap til hvem jeg er jeg, Randi.

Du vet vel litt om hva det dreier seg om, men hadde nok fått hakeslepp med nærmere informasjon. Jeg tror ikke du hadde kjent igjen meg heller. Regner med de kan stå for sine ord og meninger, når det behandles på rette stedet.

Hils Knut så mye, vi setter pris på dere, selv om vi gjerne skulle hatt mer tid sammen med dere. Tankene er innom titt og ofte, vet du.

Klem fra 'n Karl med ønsker om noenlunde friske dager.

Evelyn sa...

Hei Randi :)

Så dumt at du sliter litt og ikke helt føler deg i form da... trasig når det er slik, alt blir så mye tyngre da.

Men husk at en må kose seg litt også i denne førjulstiden ikke bare stresse rundt og gjøre alt det entror en må gjøre. jula kjem likevell den..

Man skal også ta vare på seg selv og hverandre i denne tiden...

Ser nå ut som om du og mannen koser dere med juleforberedelser.. blir sikkert kjempe gode risboller.

Så flink du er som skriver julekort / brev da og pakker pakkene inn så fint.. sikkert veldig koselig for de som får de.. og hjemmelagde gaver er nå helt tipp topp da.

Men du.. var det slik at du også hadde tenkt å ta en slik opperasjon som jeg har gjort eller hvordan var dette ?

Ha ei flott førjulstid :)

Klem fra Evelyn

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi og god morgen, du slipper ikke kommentarene fra meg vet du - selv om det ikke er noe nytt innlegg. Ved enda nærmere studie av dette innlegget, ser jeg at det tulles litt for deg. Du har da vaskehjelp! Hvorfor skal en ikke bruke mannen til det en har han for? Bare spør Toril. Det er derfor det er så skittent til oss. :)

Håper dagen farer bedre med deg nå fremover, forsøk å ta frem humøret og det positive - jeg kan love at jeg har erfaringer for at det virker - som tidligere nevnt. Den siste tiden har vel vist dette enda tydeligere. Men det kan vi ta opp i et annet forum. :)

Ha en fin dag og hils vaskeh....Mener Knut!

NB Jeg synes å kjenne lukta av grønnsåpe og nybakst jeg, stemmer det? :) Kjenner jeg deg rett, er jeg inne på noe...:)

Ruths datter sa...

Så bra at du får hjelp av mannen din da. jeg skal bake lite i år.Ellers går det trått her også. Kommer nok i havn. Og ja..kunne tenkt meg en vaskehjelp jeg og. kanskje enfår ønske seg det i julegave..
Klem