mandag 11. juli 2011

SOL UTE ,SOL INNE ...........


Hei kjære venner , jepp her er jeg : ) . Det har vært mye som har skjedd i det siste og det har ikke skjedd noe ting . Har holdt på og vaske og skrubbe kjøkkenskap og i går blei jeg endelig ferdig , ja det kan ta sin tid når formen streiker innemellom men sånn er livet mitt . Men no er jeg fornøyd med meg selv også da , det blir nok vaske dag i dag også . Egentlig er vasking det verste jeg gjør men det er vel ikke så rart når jeg har det som yrke i mange herrens år , kan vel si jeg har fått det i halsen . Men for at det ikke skal gro ned så må en finne frem vaskebøtta innemellom og jeg blir så glad og fornøyd etterpå da når det er gjort .



Vi har no hadt noen fine dager innemellom i det siste og det har vært godt ja . Men i dag er det grått og tåka ligger langt ned i fjellene men håper det snur utover dagen . En blir veldig forkusert på ta været ja når det blir sånn som det er . Håper det blir fint utover så en kan være ute og nyte den nye paviljongen vårres og at plantene trives også og at en fristes til en fjelltur innemellom . På Lørdagen da grilla vi her hjemme for første gang , ja da storkosa vi oss i fin været .


Det går no bra også med vektnedgangen , har snart gått ned 40 kilo til sammen . Jeg synes jeg har vært flink jeg , vekta går sakte men sikkert nedover . Mange mener vi som har operert jukser , de aner ikke hva de snakker om . Det var ikke en lett avgjørelse og ta at jeg skulle ta den oprasjonen og hva som skjer etterpå er de heller ikke klar over . Noen sliter med kvalme og mye annet men når en har valget om en skal få ei god helse eller og ikke så må de fleste forstå hva en velger . Jeg har det no bedre no ivertfall selv om at jeg sliter med fibroen like mye som før og det skal ingen ta fra meg . Det kan være sårende og folk kan være så uvitende og motbydelig angående hvordan en ser ut , det har jeg opplevd på kroppen . Og for min del så setter det seg på minnet og jeg glemmer det ALDRI . Ja jeg er vel ett følelsesmenneske , det kan jeg ikke for . Men folk har ingen rett til og gjøre livet mitt til ett helvete og da reagerer jeg på min måte . Ja sånn er livet , det skal ikke være like enkelt bestandig men heldigvis så har jeg det sååååå godt sammen med min kjære at jeg kan si at livet er topp . Grunnen til at jeg nevner dette er at jeg såg en artikkel i VG: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10080325 . Det handler om at vi overvektige møtes med fordommer og hån . Det er flere artikler om emne som er verd og lese : http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10099423 og http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10091898 .


I morgen er en gledens dag for men det skal vær hemmelig ennå hva det er ; ) . Ha en flott dag kjære venner , håper dere får en fortreffelig dag uansett vær . Stor klem fra meg : ) .

Ingen kommentarer: