tirsdag 28. juli 2009

ETT SLIT


Ja det har ikke vært så mye blogging i det siste , har ikke hadt det så bra og da har jeg bare ikke orka . Jeg sliter no så grasalt med denna kroppen . Det det verker så inni ganskauen og det svir inni kroppen , ja det tar på og ha ferie og bare det og vaske i huset , og selvfølgelig så hjalp ikke flyttinga på kroppen . I dag ringte jeg til Nav for og høre litt ka æ skal gjøre for den trøgda jeg går på no går snart ut og jeg kan bare ikke ut i jobb sånn som jeg har det hver dag . Jeg er glad jeg greier og holde huset reint og ryddig , det er en bragde av og til også . Jeg regner det blir litt av hvert når jeg begynner på den prosessen igjen , får håpe på det beste . Jeg fikk beskjed av Nav i Molde at jeg måtte ned i vekt for da blei jeg frisk , ja det hadde nok blitt lettere før fotan ja . Og jeg begynte på Røros og det gikk bra og jeg stod på og jeg gikk ned i vekt . Men som kom det at kroppen ikke ville være med på ta lengre , jeg fikk så vondt at jeg ikke fikk sove om netten . Det gikk på psyken løs , tråren var aldri langt unna , jeg ga meg aldri men jeg begynte og legge på meg igjen for jeg ikke greide og bevege meg sånn som jeg ville og det blei putta mat i munnen som jeg ikke burde . På grunn av dette så har det blitt verre men jeg har ikke tenkt og gi opp . Ja livet skal ikke være enkelt , men det er så forbarska synd at enkelt må slite mer enn andre . Og det blir en sliten av . Men jeg vil no si jeg er heldig for jeg har en samboer som er forståelsesfull og ikke blir grinat på meg . Det er mange i min sitvasjon som har fibromyalgi som ikke har verken forståelsesfull familie og at en møter ute at folk mener du er lat og ikke gidder og jobbe . Sånn er mye hverdagen for oss som har denne sykdomen men det er folk som er heldige . I dag må en nesten være frisk for og være syk for så mye en må styre og kave for at en skal bli trodd , det tar på det og vettu . Jeg har selv hørt og fått mange råd og jeg har prøvd men det funker ikke. Det som får meg irritert er nå folk sier DET ER NO BARE OG GJØRE SÅNN SÅ ER DET BORTE , ja prøv det sier jeg . Lån kroppen min i ei uke så får vi se hva de sier . Ja for enkelte så er det så enkelt . Ta de som røyker , tenk hvis noen sa ja det er bare og stompe den . Det er ikke så enkelt for alle selv om det var det for meg . Jeg har mang en gang lyst til og svinge pisken altså når jeg møter på disse forstå seg påerne og de som på død og liv skal hjelpe og jeg ville ha slått hardt også . Jeg forstår de mener det godt men de må også forstå når det er nok ja . Ja ja dette har vært dagen skjennepreken , ha en fin dag folkens , klem

2 kommentarer:

roffe sa...

Hei og takk for din kommentar.Må nesten være frisk for å være syk i Norge, uten familie går det ikke an.
Ha en fin dag.

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi!

Nå har jeg endelig kommet meg på hytta. Håper å få noen rolige dager og litt bra vær, slik at batteriene kan komme over rødstreken igjen.

Toril var også med opp samme med Benny, Donka og Celina - Marianne og familien var på hytta si også. Alle dro ned i kveld etter fellesmiddag og nå er det bare Rambo og jeg som er her. Og en større mengde oppvask. Det er jeg som er selvutnevnt oppvaskmaskin her. Jg har bestemt at den ikke "virker" før i morgen.

Toril kommer etter om et par dager etter blodtrykk tester etc.
Det blir godt å få tenke litt bare på seg selv nå etter en ganske anstrengende men kjempekoselig tid som småbarnsforeldre.

Apropos røyken, ikke det spor vanskelig å slutte med den...om en bare hadde fått det til... Da er det vesentlig lettere å tenke positivt, tenker jeg, da går dagene så mye lettere. Også når det gjelder Fibromyalgien - noe jeg føler meg ganske kompetent til å uttale meg om. :) Men innrømmer så gjerne at det er problematiske dager i mellom.

Ha ei fin uke med positive tanker. Hils Knut!