fredag 14. august 2009

VALG ???????????????????????

Jeg sitter som ett spørsmålstegn når det gjeller valget , hva skal en stemme ? Ja det er det store spørsmålet mitt . Har hadt en diskusjone her med en tidligere bekjent om dette som er i ett parti som er i regjering men den personen har gjort det slik at jeg har mindre lyst og stemme på det partiet for ho bruker min trygdesituvasjon som skremselspropaganda og at ho liksom skulle hjulpet meg til ett behandlingstilbud . Er det skremselspropaganda dem bruker for og få velgere , jeg bare spør ? Ja jeg er ikke naiv og jeg følger med hva som skjer i verden . Ta AP , hva med alt det tullet dem har holdt på med i det siste , ta dette med Aker og Røkke og hun som har brukt så mange penger i den saken og mener staten skal betale det . Etter min mening veit dem ikke hva dem holder på med og så må dem ha noen dårlige rådgivere , dem misbruker skattebetalerenes penger . I politikken er det bare løgn og bedrag , hvorfor lyger dem og lover ditt og datt når dem veit dem ikke kan holde det . Hvorfor kan dem ikke stå for det dem sier og gjør istedet for og skylle på andre . Dette gjeller alle parti , Jeg kan være enig med noe i hvert enkelt parti men som sagt hvis jeg har bestemt meg for noe så er det noe blant annet løgn og bedrag som ødelegger alt . HVORFOR KAN DEM IKKE VÆRE ÆRLIG , SÅNT SKAL STYRE LANDET VÅRRES . Så no her om dagen hvor han Jens lovte alle eldre som har behov sykehjemsplass / alderheim plass skulle få plass , da tenkte jeg : er det vits eller . Se hva som har skjedd med barnehage greiene , lærer dem aldri ? Men hvis noen tror at det skjer så må en tro om igjen vil jeg si . Jeg vil nå si jeg vil ha BEVIS at dette får dem til . Dem har skuffa meg , så det kan no hende jeg la være og stemme også for jeg veit ikke hva jeg skal stemme . Jeg er no total forvirra og drittlei allerede av valget før det egentlig har satt skikkelig i gang . Men no skal jeg glemme valget for ei stund og nyte dagen , ha en fin dag folkens . Stor klem fra meg : )

2 kommentarer:

roffe sa...

Heiog takk for din kommentar. Valget, jeg har sluttet å høre på valgdebatter.Det er som du sier bare løgn og bedrag.Alle lover gull og grønne skoger før valget, men etterpå er allt glemt.Jeg håper at det går bra med deg og din familie.

Ha en fin helg...Her regner det kraftig.

Kamerasamleren sa...

Hei Randi!
Er enig med deg om at det er mye løgn og bedrag, jabb og krangling. Derfor er det etter min mening ikke så mange å velge mellom når en skal stemme.

Husk, det er en vesentlig forskjell på å si hva som må og skal gjøres og det å gjøre det. I likhet med meg, er du ikke etter det jeg vet full av millioner, så da går vel et par stykker i papirkurva med det samme. (Blå papirkurv)

Det alternativet vi har i dag synes jeg ikke er så ille, men helst skulle jeg sett at den store og røde delen har fått ha styringen alene, slik som det var tidligere. Og alle som har fulgt med ei stund, vet at det ikke har vært bare prat. At vi har det så bra som vi i dag har er det vel et stort parti vi kan takke for, mener jeg.

Ved at det partiet får flest mulige stemmer kan vi være enda mer sikker på at vi, den vanlige kvinnen og mannen i gata får det best mulig. For vi har det bra når vi tenker å ser oss om, mener jeg.

Jeg sitter på hytta å venter på finværet som skal komme i dag. Skal kitte ferdig og male et vindu. Har vært her siden forrige lørdag og blir i første omgang til fredag tror jeg. Da må jeg ned for å feire svigersønns 40 årsdag og barnebarns syvårsdag. (lørdag) Så får vi se hvordan det blir.

Hei så lenge og hils Knut :)