fredag 6. november 2009

HVA ER DET SOM SKJER ?????????

Sitter og leser nyhetene på nette her med kaffekoppen og skal nyte stillheten . Men når jeg sitter der og blar meg igjenom nyhetene så er det massakre , drap på unge mennesker , sexkjøpere med barenestol i baksete osv . Jeg blir litt rysta og kvalm over og se hvordan verden er blitt , hvor er selvrespekten til folk spør jeg . Hver dag er det ett drap eller noe grusomt som skjer mot mennesker i verden , hva er det som skjer spør no jeg da . Mange snakker om at når vi dør så kommer vi til en god plass eller så kommer vi til helvete . Min teori er at helvete er her på jorda , bare se dere rundt så skjønner dere hva jeg mener og vi må igjenom mange prøvelser mens vi er her .
Jeg trenger ikke og gå så langt for og oppleve ufine ting som skjer med de som jeg er glad i . Det er ikke drap i rette forstand men det kan være det psykisk for den personen det gjeller . Jeg kjenner mange personer som sliter med folk som ødelegger livet til en og det verste er at det er vanskelig og ta dem peronene . Slike folk skulle etter min mening stått i gapestokk sånn som dem gjorde i gammeltida eller at det stod en advarsel i panna på dem . De er vanskelig og avsløre i begynnelsen når en blir kjent med dem og da går en fem på , de er utrolig flink og snakke for seg .
Over til det jeg så i avisene på nette , drap drap . Jeg fatter ikke at folk greier og gjøre slik jeg da , jeg har problemer når de dreper dyr også . Jeg mener at en må være bra syk i hode når en gjør slike ting og det verste er at noen blir sikkert drept no mens jeg sitter og skriver dette . Det er syyyyyyyyyyyyyyyyyyykt spør du meg .
For og være heilt ærlig så har jeg store problemer med og takle hvordan det har blitt , ingen respekt blandt folk , uælighet , ondskap og det er blitt bruk og kast blandt folk . Nyheter som jeg ser på er slik verden er men det gjør meg trist . På en måte så er jeg glad jeg ikke kan få eller har unger som får oppleve denne vonde verden for det er jaggu ta meg ikke lett og overleve , en må være sterk psykisk .
Men det er utrolig hva en venner seg til og , hva jeg har opplevd i mitt liv har vel gjort meg hard selv om at jeg er myk og sårbar inni . Jeg firer ikke en tomme lenger , ingen skal lenger få tråkke på meg lengre . Det er jeg som bestemmer over mitt liv og ikke andre . Men liver er ikke bare grått og trist da jeg har det godt sammen med min kjære og han er det beste som har hendt meg . Det er gleden i livet mitt og selvfølgelig er familien min i Molde også min store glede .
Ja livet kan være en glede og en sorg , men når en ser slike nyheter som har vært i det siste ja da reagerer jeg med trishet og lurer på hva er det blitt med denne verden vi lever i , ja jeg spør ???

Ingen kommentarer: