torsdag 19. november 2009

SYKEPENGER / TRYGD

Ja no skal de stramme inn ennda mere og gjøre ting vanskelig for oss som er syke og ikke greier og jobbe . Det er ikke det at jeg har så stor peiling på politikk men jeg har mine tanker og meninger om dette temaet . Jeg kan være enig i at det er bra og involvere mere arbeidsgiveren , slik at det blir en dialog og kanskje en kan få tilrette lagt arbeis istede for og gå hjemme for dem som greier og komme seg ut og gjøre det . Men de må ikke gjøre det verre for dem som ikke greier det for det kan bli ei ekstra belastning i tillegg til sykdommen . Ja det har jeg kjent på kroppen selv , ikke fikk jeg hjelp på arbeidsplassen og i tilgegg måtte jeg springe ned all slags kontorer før de var fornøyde .

Er det noen som tenker på hvorfor det er så mye sykemeldinger ??????? Ja jeg tror det er så mange årsaker , vanlig sykdom selvfølgelig men hva med at folk blir pressa til og jobbe så hardt at de blir syke tilslutt . Mine erfaringer kommer mest ifra hotell og restaurang bransjen , det er en ting at det er mye og gjøre og litt stress men når en pålagt umenneskelige mengder arbeid da begynner det og røyne på . Og selvfølgelig når en har jobba så mange år som jeg i slikt press stopper kroppen til slutt , han vil ikke være med på det . Men direktørene er så opptatt av tallene at de ikke ser menneskene som jobber der , hva med og ta vare på de som virkelig gjør en god jobb . Neida de sliter de ut og forstår ikke hvorfor det er så mye sykmeldinger . Det er noe som er feil vettu , begynn og ta fatt sjefene og lære dem hvordan de skal behandle arbeiderne så kanskje det blir mindre sykemeldinger .

Tror virkelig folk det at det er morsomt og gå sånn , ja da må de tro om igjen . Og det som gjør meg så forbanna er det som skulle ha vært i jobb får trygd . Det er sånne latsabber som ødelegger for oss som virkelig er syke . Da får de finne de menneskene og staffe dem , det er pakk etter mine øyne .

Etter det jeg forstår så kan det bli verre for de som er handikappet eller kronisk syke hvis de skal forandre på dette og det er ikke bra i det hele tatt . Vi har det tøfft nok som det er etter min mening .
Trygda er ett kapittel for seg selv , hva tenker de i det hele tatt når de tenker at dette skal de leve av ????? Mange lever under fattidomsgrensen etter min mening , mange har knapt nok det høyst nødvendige . Jeg tenker hvorfor skal vi straffes for at vi blir syke og ikke greier og jobbe . Jeg er glad jeg greier og holde huset rent og pent selv om det kan være ett slit til tider .

JA JEG SPØR HVORFOR SKAL VI STRAFFES OG HVORFOR SKAL DEM GJØRE LIVET VERRE FOR OSS ????????????????????????????

Ingen kommentarer: