torsdag 4. februar 2010

HVORFOR SKAL EN EN PÅ DØD OG LIV IKKE GODTA DEN KROPPEN VI HAR FÅTT ?????


Ja dere leser rett , no i det siste har jeg sett så mange annonser og stykker om disse temaene at jeg har gått lei og ikke minst blir jeg litt provosert . Ja jeg er overvektig så jeg må gå ned i vekt men det er pga helsa mi ikke utseende , og det prøver og gjøre noe med . Selv om det ikke er lett : ( . Men vi kvinner bruker så mye penger på kremer og piller for at det skal stramme opp eller glatte ut rynker , når en tenker seg om hva er det kvinnene holder på med ? Ja jeg bare spør ? Ja det tyter av reklame om alt mulig så kvinner skal bli frista til og kjøpe og ikke minst filmer og blader . Ja vi er noen enkle vesen og påvirke og tro at slik skal det være .
Jeg er litt påvirka men kjøper ikke sånne kremer for rynker eller appelsinhud , det bryr jeg meg ikke om . Jeg synes jeg er flott med rynker jeg da , jeg er over 40 år og det skal synes mener no jeg . Skjønnheten kommer innenfra så det hjelper ikke med ett pent ytre skall når en ikke skinner innenfra .
Ja jeg farger håret for og skjule gråe hår og jeg barbere legger , under armer smører meg med krem og sminker meg av og til men det er alt .
Hvorfor skal skal vi spakle mye på kroppen vårres , så lenge folk er renslige og rein i tøyet er det vel ikke så nøye mener no jeg . Jeg og synes det er kjekt og pynte meg av og til og jeg vil no si jeg er flott både med og uten sminke jeg da .
Tenker på så mange folk som legger seg under kniven også bare for at de skal se pene ut , tror de ja . Jeg fatter ikke hvordan en kan gjøre slik mot seg selv jeg da . Men det har no med selvtillitten og gjøre tror jeg og da blir en lettere og påvirke også . Hvorfor skal vi forandre på den , hvorfor skal vi ikke prøve og bli glad i den i stedet . Jeg selv sliter med at kroppen min er stor men det er for den hemmer meg i mye og har mye smerter i den men jeg er glad i den alikevell . Jeg har ikke behov for og vise frem pupper og det som værre er for andre enn meg selv og min kjære . Har vært borti ei ho var gift da og vi var samlet en stor gjeng og plutselig kom ta menneske med kappa rundt seg og plutselig bretta ho ut sånn at karene skulle få se . Sånn gjør en bare ikke etter min mening , da har ett problem vil no jeg si . Grunnen til at jeg nevner det er at ett bevis på at verden er blitt rar . Folk har ikke hemninger lengre .
Det fokuseres bare på og se bra ut på kroppen og ha de rette klærne , hva med og fokusere på det som er inni oss i stedet . Tror dere ikke det har blitt en bedre verden da ??????? Iverfall så har vi fått det bedre med oss selv ved og godta rynker og ikke minst og godta at vi blir eldre .
Rynkene foreller at vi har levd ett liv samme som en kan telle åringene på ett tre , er det virkelig så forferdelig . Ja dere damer får gjøre som dere vil men jeg godtar at årene og hva en opplever setter sine spor på min kropp .
JA JEG ER STOLT OVER HVA JEG FÅR TIL OG JEG ELSKER MIN KROPP . JA JEG ER RETT OG SLETT EN FLOTT OG SEXY KVINNE , JIIIIIIPI : )

2 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi, er så enig med deg. Må være litt forsiktig med å fremheve noe av det som står på slutten :) Knut og Toril kunne jo bli sjalu.

Men i all ærlighet og trøndersk/sunnmørsk beskjedenhet: En skal vel lete lenge etter slike vakre personer som oss to...

Ha det godt!

Randi Marie Hasselø sa...

jepp så sant som det er sagt , ; )