tirsdag 30. mars 2010

GOD PÅSKE




For mange har påskeferien allerede starta , men her i gården starter den ikke før i ettermiddag når min kjære er ferdig på jobb . Men vi skal være hjemme og kose oss vi da og vi har no fått besøk av den yngste dattra til Knut . Vi har ikke ski så det blir ikke noen skiturer på oss , ja dere skjønner det har kommet litt snø her igjen .
Jeg har no holdt og få orden på ta huset til påske , vaske , stryking av duker og punte litt . Men ting tar litt tid for formen er ikke på topp så jeg må ha mye pauser . Har ikke så mye igjen no litt igjen på den ene stua så er vaskinga ferdig , jippi : ) . I morres bakte jeg sjokoladekake og så skal jeg bake seinere eplekake , litt godt til kaffen må en ha i påska da selv om dette ikke akkurat er lettmat .
Med det samme i morres så har jeg malt på egg som jeg ikke har gjort på mange år , det var no litt morsomt da .
Håper det blir ei rolig og trivelig påske som en kan nyte sammen med sin kjære . Se filmer , håper været blir bra så en kan være litt ute også , kose seg med god mat og ikke minst lese ei god bok eller gjøre hva man lyster .
Det kan hende det blir en tur i kirka også , en må ikke glemme det påskebudskapet midt opp i all kosen : ) . Og så er det litt spesielt for meg og tenke på at for ett år siden så forlova Knut og jeg på påskeaften , datoen stemmer ikke i år da men det gjør ikke noe . Det var en minneverdig dag på fjellet der vi var sammen med Karl og Toril og vi grilla pølser og sola skinte om kapp med oss .
Jeg har litt mere og gjøre før jeg kan slappe av og si no kan påska komme så jeg vil ønske dere en riktig super duper påske . Klem fra meg : )

Ingen kommentarer: