mandag 17. mai 2010

EN LITEN SVIPPTUR TIL MOLDE










Til helga tok vi oss en tur til Molde for og besøke min kjære mor og søster . Det har vært ei stund siden no og vi hadde det kjekt . Dagene går sååååå fort vettu atte en veit ikke før en skal reise igjen .
Vi kom dit på torsdagen og da fikk vi servert god middag , min søster og hennes samboer kom også . Det var trivelig ja for det er no ei stund siden vi har sett hverandre no . Skravla gikk utover kvelden , en har mye skravle om når en møtes vettu .

Fredagen kom og Knut og jeg var ute og mysa litt i kjøpesentrene i byn , det er mange butikker og ta av da . Kjøpte ikke noe særlig nei men det var no gøy og se og drømme seg bort litt . Ønsker meg ny pc sjø så jeg var og kikka litt på det da . Det er en livsnødvendighet og drømme seg bort litt og det er lov og ønske . Ikke sant folkens : ) . Ja dagen gikk fort den og vi hadde det koselig . Fint vær var det også .

På lørdagen tok vi oss en tur til Ergan fort uti Bud , det er uti havgapet . Når vi dro hjemmefra var det sol og herlig vær men når vi nerma oss Bud så kom tåka snikende inn så vi fikk ikke se så mye av havet da . Jeg liker meg på sånne plasser jeg , får komme tilbake så vi får en guide med oss som forteller historia på Ergan fort .

vei hjem så stoppa vi på Skaret ved kafen og lysgården der , du får den beste soft isen i Molde der og det tok vi og kjøpte oss soft is og kaffe . Det var kos . Der opp er det mye rart og se på , for barna så er det dyr , basseng og lekeplasser , det er no på sommeren da . På vinteren er det fint og gå på ski oppe der , har gjort det en del ganger ja .

Senere på dagen var vi invetert på middag til min kjære søster og hennes samboer Stian , vi fikk servert Gyros med ris . Og kake som hun hadde bakt til desert . Ja det var rett trivelig ja . Gleder meg til de stikker innom oss også i sommer : ) .

Søndagen kom og det var tid for og reise hjem , var litt utpå dagen siden Knut hadde fri på Mandagen også . Vi fikk server god middag før vi dro hjem . Turen hjem gikk fint , jeg sliter litt
med og sitte så lenge i bil men så lenge vi tar noen
stopp så går det greit . Turen tok 4 ,5 timer , ikke verst det da .


Det er kjekt og dra bort på besøk og jeg hadde det kjempetrivelig , ja det er bestandig godt og komme hjem til mamma vettu : ) . Men det var utrolig godt og komme hjem og , ja jeg er en sånn hjemme person også da . Har vel litt med at jeg sliter med kroppen . Lever lenge på denne turen men det er ikke lenge før vi må pakke igjen og sette kursen norover til Knuts foreldre . Da skal vi være der i 14 dager og feire Knuts mamma som blir 70 år . Det blir koselig ja : )
Bildene som er tatt er ifra havgapet i Bud og på Skaret .

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi!
Fin tur til Moilde, ser jeg. Du begynner å bli flink til å ta bilder Randi. Må få deg et av Knuts type snart : ). Etter PCen.

Men det bildet etter det med brua og de to Moildenserene, kjente jeg ikke Knut riktig igjen på. :)

Hei igjen fra'n Karl!