mandag 7. juni 2010

BORTE BRA MEN HJEMME BEST ; )


Ja no er vi kommet hjem fra ferien i nord , vi kjørte tirlig på lørdagsmorgenen fra Storsteinnes . Etter ei stund i kjøringen så begynte det og snø , ifølge de som er derifra så er det normalt . Turen gikk fint , fikk se masse rein langs veien også . Fikk desverre ikke tatt bilde av dem da . Været var skiftende men det gikk utrolig bra på turen , jeg kan slite når jeg sitter for lenge så jeg må ut og bevege meg litt .

Som vanlig så må vi stoppe oppe på saltfjellet , og der får jeg kjøpt meg noen troll . Ja jeg må innrømme jeg har fått dilla på det . Og der oppe har de mange morsom også . Anbefaler og stoppe der oppe , dem har kafe også .

Vi brukte ca 11 timer fra start til Mosjøen , ja det er ett bra stykke det . Vi skjekka inn på Mosjøen Hotel , og det var greit nok . Sengene var pyton , ryggen var ødelagt når en vokna om morran . Dursjen var ikke laget for voksne folk i det heile tatt , det var så lite badet at jeg kunne sitte på do og pusse tennene , ikke at jeg gjorde det altså . Ja ta dursjen , jeg veit jeg er stor men det får no være grenser da , vi store flotte mennesker blir stadig "mobbet" for de lager alt i smått .Vi kom oss ifra Mosjøen i nitida på morran og på turen ser en flott natur og jeg så faktisk ennå meir rein . Vi hadde ikke mye stopp på turen hjem , men tissepauser og fylle på kaffen det må en ta seg tida til . Vi hadde ett stopp på grensen ved nornorge og trønderlag , ut for og strekke på fotan . Jeg må nok medgi at jeg begynte og kjenne at jeg var trøtt og sliten når vi nerma oss hjem ja .Den dagen brukte vi vel ca 5,5 timer på turen og skal si det var godt og komme hjem da .

Første vi måtte gjøre når vi hadde kommet oss inn var og få på varmen , det var kaldt i heimen vårres . Det var tydelig det har vært kaldt mens vi var borte . Her var det på med pelspledde ja når en fikk satt seg ned med kaffekoppen : ) .

Men som jeg har sagt BORTE BRA MEN HJEMME BEST ; )

2 kommentarer:

Libraine sa...

Høres ut som dere har hatt en fin tur :) Er ikke skikkelig sommervarme enda nei, så pledd kommer godt med.

Kamerasamleren sa...

Kommet dere hjem igjen ja, ser jeg. Det ser ut for at det ble en fin tur, men alltid godt å komme hjem igjen til vante forhold og rutiner.

Her er det travle dager, men koselige og svært så livlige, kan jeg si. En sovner ikke så lett i svingene med så ungdommelige innslag streiken gir oss. :) I dag er det bare to stykker, ei på fem og en på snart åtte, de greier seg godt på egen hånd, nesten. Må bare ha et øye ekstra med i blant.