tirsdag 6. januar 2009

EGOISME

Hørte på radioen her i går at vi som velger og ikke og få unger er egoister . Det gjorde meg fly forbanna , har aldri hørt så tøv på en gang . Jeg vil no si at det er de som får unger som er egoister , se bare på dem som ikke greier og følge opp og ungene blir frekke og usmakelige folk . Det er nok av dem som ødelegger ungene sine . Det skulle vært en prøve du måtte igjenom før du fikk tenke på og få unge . Det er bare og se rundt seg så er det nermere oss alle sammen at det er folk som ikke skulle hadt unger . Jeg er syk og derfor velger jeg ikke og få unger og det mener jeg og ta ansvar . En bør tenke seg nøye igjenom når det gjeller det og få barn , bare tenke på hvilken sitvasjon forholdet er i , er det dårlig så blir det ikke bedre av og få en unge . Tenk på livssitvasjonen generelt . Det er ungene som får svi når foreldrene ikke tenker og det tror jeg er mange av dem . Derfor så vil jeg si at jeg har tatt ansvar ovenfor min situvasjon og ikke er egoist . Er det noen som har ei formeing om det ?

2 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

At folk som velger ikke å få barn er egoistiske,må vel være noe av det mest vanvittige som er uttalt. På hvilken radio - det må være "Amatørradioen" ellers så må det være en amatør av en ekspert.

Ellers vil jeg ikke innrømme å være egoistisk, selv om jeg har tre barn og påfølgende, foreløbig 4 barnebarn. Som du vel har hørt.

Det får være hver enkeltes sine valg det. For meg personlig er vel barna og ikke minst barnebarna det som får meg til å fungere vesentlig bedre. Det er de som er satt foran meg selv og det er de jeg lever for. Slik ser jeg det.

Er det ikke bra at vi alle ikke er like? Livet blir mer fargerikt da. Vi også. Men ikke kall meg egoist - da har jeg ikke bare med meg kameraet og kjærringa når jeg kommer, men kjevla også :)

Enda en som kan skryte av å kunne bruke det flotte navnet Fibromyalgi, med de negative tillegg en får med som bonus. :) Men vi er da Statsstipendiater...

Randi Marie Hasselø sa...

Nei jeg kaller ikke dere egoister men de som får unger og ikke kan ta vare på dem og bare tenker på seg selv . For det er mange unger som går for lut og kaldt vann i dag det må du være enig med meg om da . Nei no kommer samboeren så jeg får ha fram middagen . Har alle foreldre vært som dere da har det ikke vært noe problem . Klem fra meg