mandag 26. januar 2009

FORSKJELLEN PÅ NORD OG SØR


Har nyrlig vært på besøk til foreldrene til min samboer og de bor oppe i nord . Det er som og komme til en annen værden når en kommer norpå , de er mere åpne og har alltid god tid . Treffer en noen så må en regne med og stå og prate ei stund , språket er også saftig . Det synes jeg er morsomt da men veit at for mange har det blitt hard kost he he . Jeg trives der oppe , jeg har heller flytta norover enn sørover . Jo lenger sør en kommer jo mere tilknappet blir folk . Merker bare fra Molde der jeg har bodd i mange år hvor vanskelig og fisefine de kan være . Sorry kjære søster , men det er ikke noe nytt det da . Men selsagt så er det smak og behag alt det der . Det er storflott natur der og ikke minst fikk jeg oppleve pippipa , ekorn og rev . Ja jeg elsker det , ser ikke mye sånt her jeg bor no nei . Ja men språket får jeg oppleve hver dag , blir nesten skjelven i fotan ja he he . Kan vel si at jeg har forelska meg i Nord norge : )

Ingen kommentarer: