torsdag 8. januar 2009

MITT ANDRE JEG FIBROMYALGIEN


Jeg sitter her foran pc n med kaffekoppen etter at min samboer er dratt på jobb . Det blir nok til at jeg legger meg nedpå snart ett par timer før jeg skal prøve og gjøre noe fornuftig i dag og . Har sovet bra i natt men ikke sånn som jeg skal gjøre , er ikke utkvilt . Men det er ikke nytt da , merker at jeg har kava på før jul og i jula . Kroppen verker så gale altså , er verst i fotan og hendene . Føler nesten at fingrene er som noen klomper og de brenner , det er så slitsomt når en skal prøve og gjøre noe husarbeid . Jeg vil så mye men får det ikke til og det er frustrerende , de sier at en skal venne seg til det . Ja kyss mæ i ræva du det er enklere sagt enn gjort . Jeg har hadt denne sykdommen nå i flere år men greier ikke og godta den og det er vel derfor det tar sånn på psykisk også . Jeg har prøvd så mye for at det skal bli bedre men ingenting har nytta så langt .


Tenker også på min kjære samboer som må også leve med sykdommen men som er så forståelsesfull . Men det er ikke enkelt for han heller når han ser at jeg ikke har det godt . Så det er lett for at det blir en vond sirkel der en prøve og skjule at man har det vondt sånn at den ikke andre part skal bekymre seg og da blir smertene verre . Så jeg har gitt opp det der for han leser meg godt : ) .


Ja det er ikke enkelt når en vil være sprek og gjøre så mye . Ikke minst være i jobb men har innsett det at det må jeg bare legge på vent . Så no konsentrerer jeg meg om og være husmor , kjæreste og elskerinne . Jeg liker alle tre oppgavene der ja , he he .


Så fibroen og jeg må bare gå hånd i hånd og få det til og fungere i hverdagen og stort sett så gjør det det men ofte har vi krangler men vi roer oss etterhvert . Så jeg håper at dagen blir bedre så jeg får gjort noe her hjemme i dag og . Ha en fin og strålende dag , Klem fra meg Randi og fibro n

2 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi, morsomt at du følger med meg i bloggingen. Å nei - jeg fant deg jeg. Ikke vær så beskjeden da - rop ut at du er en av oss. Ikke vær redd for å fortelle at jeg også holder på med det. Vitsen er jo at flest mulig skal høre om meningene. Legger jo ned litt tid.

Synes det ser riktig så bra ut dette. Jeg kommer til å være en trofast følgesvenn her. (Ikke si noe til Knut og Toril da :=)

Randi Marie Hasselø sa...

Skal ikke si ett ord he he