tirsdag 13. januar 2009

NAV, ETT KAPITTEL FOR SEG SELV

Ja fikk en mail i dag om ett oppslag fra Dagbladet og det handlet om hvor vanskelig det er på Nav og bli trodd og forstått. Det handlet om ei dame som var så syk at ho ikke greide og jobb og ikke fikk uføretrygd og ho fikk beskjed om og gå på sosialen eller å ha seg på jobb for og få penger . Ho har vel sånn som jeg sikkert gått mellom trygdekontor og leger i mange år , du må nesten være frisk for og være syk , skjønner de ikke at de tar på . For meg så sykdommen værre når jeg skal holde på sånn . Jeg fatter ikke hva de holder på med i Nav og jeg tror det jobber mange der som ikke burde jobbet der . Tror dere det er morrsomt og gå hjemme og ikke greie og jobbe , jeg er glad hvis jeg greier og gjøre noe husarbeid om dagen . Har vært på Røros for at jeg skal slanke meg for at kroppen skal bli bedre men det som har hendt at smertene er blitt værre . Så no sliter jeg med og trene , uff ja hva skal man gjøre da . Så største ønsket mitt er og bli smerte fri sånn at jeg kan være der ennå mere for min kjære . Det er sånne oppslag som gjør meg sint og trist men jeg veit at det er hverdagen for oss som uheldigvis som er blitt syke . Her er denne sida som jeg snakka om : http://wwwdagbladet.no/2009/01/13/nyheter/trygd/nav/2400/innenriks/4269467/ . Ja ikke nok med at en er syk men man må sloss med hr Staten også , det skulle vært unødvendig mener no jeg da . Håper for hennes skyld at det ordner seg for henne , og for og være egoistisk så håper jeg at jeg slipper og sloss så mye mere med Nav , jeg er sliten no . Ha en strålende dag folkens , Klem : )

3 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Ikke helt fremmede følelser for systemets trege, og firkantede byråkratiske praksis. Har nok også fått følelsen av at noen innen systemet skulle hatt noen dager i klientenes situasjon før ansettelse. Noen virker som de ikke har peiling på hva det dreier seg om.

Er nok riktig det en lege sa til meg: "En skal være skikkelig frisk for å bli syk i Norge". Men det er noen år siden nå. Håper at det ikke er like ille nå, selv om det kan se slik ut...

Bårds sa...

Det er ikke godt når følelsen av ikke å bli sett, eller ikke å bli hørt, er overskyggende.
Det eneste som hjelper i den situasjonen er å fokusere på noe en ssetter pris på, og kan være glad for. Dine tanker påvirker din helse, og mulighetene du får.
Nå som jeg har funnet deg, har jeg lyst til å følge litt med på bloggen din. Bård

Randi Marie Hasselø sa...

Ja det er nok sant det du sier Bård . Det er utrolig hvor tungvint de gjøre det for syke folk da , er noe rart en blir irritert . Men en får gjøre det beste ut av det når en er opp i det . Er nytt dette med blogging for meg men lærer etter hvert da . Takk for fine ord : )