torsdag 13. januar 2011

DAGLIGLIVET VANSKER ???????

Jeg satt her for en stund siden og leste nyhetene på nette , der kom jeg over en artikkel om en stemorsvansker http://www.dagbladet.no/2010/12/29/magasinet/jesper_juul/barn/familie/14881939/. Siden jeg er sammen med en som har unger så fatta dette min interesse .

I dag er det all slags forskjellige familier og det byr på prøvelser om en vil eller ikke . Mange har mine unger , dine unger og våre unger , akkurat det misunner jeg ikke noen . Men nok om det , som sagt så er det dømt at det kan få konflikter . Men det er de som klarer det uten , at de greier og sammarbeide altså . Den oppskriften skulle jeg gjerne ha hadt .

Når jeg ser både på nette og hører de rundt meg hvor mye ondskap det er folk kan lage for at de skal heve seg over den andre part eller regel rett går rett ut for ødelegg sin eks . Og på toppen bruker de ungene som middel . Sånnt gjør meg kvalm : (.

Jada det er mange forstå seg påere rundt omkring oss , jeg har selv fått slengt i trynet siden jeg ikke har unger så forstår jeg ikke noe . Jeg veit med meg selv hvordan jeg ikke villa hadt det hvis jeg hadt unger . Skal ikke legge ut noe her om hvordan vi har det men for og si på en pen måte så er det ikke like enkelt bestandig og komme inn i familie med unger fra før . Er det noen som tenker på det ?????? Hvorfor skal vi ta imot eller godta allt , ja jeg bare spør ????? Har sett mange som har slitt og fått sitt forhold ødelagt for ting går over styr .

Som det står her i artikkelen i Dagbladet så er det ofte eksn som lager helvete , hva tjener de på det ? Er det misunnelse at den andre har funnet seg en annen og har fått ett fint liv ? Ja en må no begynne og lure , jeg kunnet gi mange eks: tømt huset før den visste noe som helst om flyttinga og den personen satt igjen med skrapet . Fikk ungene med seg på den andre ikke var noe og besøke , sa ut løgner om den andre parts kjærest til ungene .Ja osv det er så mye at en kan bli kvalm av mindre .

Ja jeg er nok en streng dame men rettferdig vil jeg no si selv . Jeg vil ikke at ting skal bli ødelagt , jeg liker ikke løgnere og de som ikke har prøvd dette livet kan no si ka de vil . Jeg har selv opplevd at jeg ikke har trudd på det folk sa før jeg har opplevd ting , det skal jeg nok passe meg for heretter .

Det er ikke like greit og forstå alt bestandig , joda en kan ha ei formening om ting og tang . Men en veit ikke heilt hvordan det er før en dumper oppi det med begge fotan . Så det er en liten tankevekker når det gjeller alt .

Hvis det er noen som har andre synspunkt så tar jeg gjerne imot med åpne armer : )

2 kommentarer:

Eva sa...

Huff, det er en vanskelig tema dette du tar opp.
Det er mange konflikter, men jeg skjønner meg ikke på hvorfor enkelte skal bruke barn som våpen. Nekte de å besøke sin far, eller mor. Det kan ligge på begge sider. Man tjener ikke noe på det. På sikt vil nok barnet, når det blir stor og gammel nok ta sterkt avstand og i verste fall bryte all kontakt.

Det viktigste er samarbeid, og legge bak seg all bitterhet. Hovedsaken er at barnet eller barna skal ha det bra..

Randi Marie Hasselø sa...

Ja det er ett veldig vanskelig tema og det er vel derfor jeg tar det opp . Det er så mange som får ødelagt sine liv , både barn og voksne fordi noen er såååå ondskapsfull .

Det er mange barn som får lide fordi foreldrene ikke kan samarbeide . Jeg er skillsmissebarn selv , men jeg satt igjen med mor fordi min far bare stakk av til utlandet . Han hadde sin grunn men det er ikke godt nok .

Og så har du barna som lager helvet for foreldrene , det er ett under at noen foreldre er oppgående . Barna har sikkert sine grunner , men hvor mye skal en tåle ? eller hvor mye skal en stemor eller stefar takle ? Ja det er mange spørsmål . Men jeg vil no si at hvis alle gjorde det de skulle for at ting skulle gå greit i heimen så har det vært mindre konflikter vil jeg tro .