fredag 21. januar 2011

FRISTELSER

Som dere vet så hadde min kjære bursdag her om dagen og da fikk jeg lyst til og bake noe til ham . Og bli satt pris på det fortjener han , så jeg satte igang med og bake rullekake og marmorkake . Legger ut oppskriftene her :



RULLEKAKE
3 egg
1 1/2 dl farin ( pisk eggedosis)
1 1/2 dl hvetemel
1/4 ts bakepulver

ca 6 ss syltetøy
Stekes 6-8 minutt ved 225grader , midt i ovnen

Anbefales å servere krem til rullekaka
Nam nam den smakte godt : )





MARMORKAKE

3 egg
2 dl sukker
50 g smeltet margarin
1 dl melk eller vann
revet skall av 1/2 sitron
3 dl hvetemel
1 dl bakepulver

1 porsjon formkake
2 ss kakao

Fyll vel halvparten av røra i formen . Rør 2 ss kako i resten av røra , hell den over lyse røra i
formen . Stikk slikkepotten dypt ned i formen og trekk den igjenom røra for og lage
marmorert mønster .

Den skal stå på nederste rille i ovnen på 175 grader i 40 minutt .




Blandinga mi blei feil men den smakte godt lell , neste gang skal jeg ha mere av det lys og mindre av det mørke . Ja jeg lærer så lenge jeg lever .

Håper det vil smake , GOD HELG : )

4 kommentarer:

Lills Krypin sa...

Tankeoverföring eller? Satt akkurat nå og skulle ta fram en oppskrift på rullekake. Kjell er så sugen på det, med epplemos.
Tenkte bare jeg skulle lese litt på bloggene jeg följer og da hadde du en oppskrift der.
Jeg sparte den jeg. Er det OK? Får jeg lov til å legge ut dine oppskrifter på min blogg etter hvert? Alltid morro med nye oppskrifter.
Ha det godt Randi og takk for din omtanke. Klem

Eva sa...

Hm, det var noen farlige fristelser du byr på! Takk for oppskrift. Den rullekaka fristet veldig..
Ha en fin helg!

Randi Marie Hasselø sa...

Hversgod og sett i gang og bak , no er det helg : ) . Legg ut oppskriftene du Lill så kanskje flere blir glade ; ) . Klem

Evelyn sa...

Hei :)

Håper du har det bra Randi og at du koser deg i helga?

Disse kakene så kjempe gode ut da.. koselig å bake innimellom også da.

Ha en flott søndag :)

Klem