fredag 27. februar 2009

GUD , JESUS OG REILIGION OG SÅNNT



På dette temat lurer jeg på så mye og det tror jeg ikke jeg er aleine om . Jeg har mi tro , dvs at jeg tror det finnes høyere makter som Gud men alt det rundt det kan en bli forvirra av . Jeg tror også på engler , spør meg ikke hvorfor men det er jeg bestemt på at det er . Jeg gikk på kristen folkhøgskole for mange år siden og var på vei til og bli kristen som dem kaller det . Men så var lærere med pekefinger til forskjellig så jeg blei så eitranes sinna . Så jeg vendt ryggen til religjonen og det gjorde jeg i mange år . Men så blei jeg syk og hadde det mye vondt og jeg søkte mye stoff i bøker om det åndelige så jeg har på en måte fått tilbake trua igjen . Men har mye og lære , jeg er så heldig så har en så flott samboer som er kristen som kan forklare meg noe hvis jeg lurer på noe . Han er den typen som ikke preker noe kristendom før noen spør ham og det er sånn det skal være . Jeg er med på møter på misjonskirka men det er ikke bestandig jeg er enig med dem men det er jo bra for jeg må bruke hjernen selv og da . Tro det er noe veldig personlig for meg og jeg må ta de stegene jeg må ta for og komme dit .


Jeg tror nok det at hvis kirka tok vekk pekefingeren og blei meir folkelig så ha flere kommet til gudstjeneste , de skremmer vekk mye folk på det viset . Det er bedre rettleie folk enn å fordømme dem . Det mener no jeg da . Jeg har mye og gjøre på dette temaet men jeg skal komme i mål etterhvert .


Jeg tenker også hvis det har bare vært en religion har det vært fred på jorda da ? jeg bare spør . Det er synd at religionen skal bli utnytta sånn og at den ikke blir brukt sånn som den skal være .




HVIS DU GUD FINNES GI MEG STYRKE TIL OG KOMME MEG IGJENOM DET JEG MÅ IGJENOM , PÅ FORHÅND TAKK : )

Ingen kommentarer: