torsdag 5. februar 2009

HVA SKJER A ?

Hørte på radioen i morres at noen mener at ungene skal slippe lekser , hva skjer spør jeg ? Jeg blir irritert og forbanna lurer på hva som holder på og skje med denne verden . Ja jeg likte ikke lekser jeg heller men det var no det jeg lærte av og ikke minst at jeg måtte ta ansvar for at det blei gjort . I dag blir ungene sydd puter under armene og bært på gullstol , ja vel og merke det er ikke alle det gjeller men mange . Jo hva som skjer er at vi får bortskjemte drittunger som ikke veit hva livet handler om . De skal beskyttes på alle mulige måter , hva skjer den dagen de får motgang , de takler det ikke og vi får pingler som styrer landet vårres når vi blir gamle . I dag jobber mange foreldre som bare det for at de skal ha alt og at ungene ikke skal mangle noe , men jeg tror at mange unger i dag tar det som en selvfølge og er ikke takknemlig i det hele tatt . En unge kan nesten ikke dette og slå seg i dag før det blir krise . Ja sånn har det blitt her i landet , hørte også på radioen at de mente at de skulle gi sprøyter til de narkomane i fengslet sånn at de ikke fikk sydommer . Hva er vitsen spør no jeg ? Men vi som er syke får nesten ikke hjelpa vi trenger av staten , vi må sloss og for min del så blir jeg verre av det . Det ser ut som det blir verre og verre . At en gidder = S

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Ja det kan en begynne å lure på. Det er tanker som også ofte dukker opp til meg også. Hva skjer?

Er det ekspertene som begynner å gå tom for kreativ nytenkning,eller er det barna som nå er blitt så godt opplyste at de har begynt med lobbyvirksomhet?

Hva blir neste? "Arbeidere slipper å jobbe", "Uføretrygdede slipper å være ufør" (Det hadde egentlig vært ok)

Nei, nå er det på tide at noen begynner å tenke hvilken verden vi skal leve i.

Er så hjertens enig med deg!