onsdag 11. februar 2009

MIN LIVSTILSENDRING ...........................


Ja jeg sitter her inne i finværet og ser ut , ha deg ut vil du vel si . Joda det skulle jeg gjerne ha gjort for no er jeg blitt skikkelig forkjøla , hoster nesten til jeg pisser på meg : ) Takker så mye den som har funnet på tena lady , ja det er ikke greit veit du .


Det er langt over 1 år siden jeg begynte på Røros og skulle endre min livstil og gå ned i vekt og begge deler har jeg gjort . Til og begynne med så gikk alt så lett med treningen og maten , var nok ivrig og da . Og det er jeg nok i dag og men har bare falt ner i en kjeller jeg strever og komme meg opp av . Men gir ikke opp nei .........


Det beste med hele Røros opplegget er at jeg har møtt min kjære og i januar så var det 1 år siden jeg kom på besøk til Stjørdal og værenes blei jeg he he he . Jeg sever ikke på rosa skyer nei selv om jeg er fortsatt stormforelska i han . Hverdagen kom til oss fort og den kommer dunnder og brak innemellom ennå . Jeg tror dette forholdet er ment til og vare ja , krysser fingrene for det . Jeg skal gjøre mitt beste : )


Mye har skjedd dette året , vi har vært på mange fjellturer som vi har kost oss på , det er nytt i livet mitt . Før strevde søstra mi og få meg til og gå turer bare rundt nabolaget så det har nok blitt store forandringer ja . Ja tenk at Knut og jeg blei med henne opp på Tusten i Molde . Er stolt over den turen selv om jeg blei ødelagt i fotan etterpå .


Har vel en lang vei og gå ennå med na maten , no lager jeg middag hverdag så jeg lærer noe heile tida da . Var heilt håpløs til og begynne med og min kjære klager ikke . Takket være hans støtte så er det litt gøy og lage mat , det er utrolig veit du . Men vi er noen matvrak vi to da he he så dere skjønner det kan bli vanskelig med slankinga da sjø : ) Men jeg spør hvorfor er det så vanskelig og gjøre det en er lært da ?


Snakka med noen fra Røros i går og jeg måtte bryte sammen og tilstå og si hvordan ståa er , jeg skjønner jeg må ta meg sammen bare jeg får med meg na kroppen også no så . Ja snart skal vi opp dit igjen for siste gang . Jeg fikk beskjed om og ta frem staheta mi , uff ja . Jeg tenker og at det må jeg jo greie når jeg greide og slutte og røyke uten problem , ja ja jeg var noe grinat noen dager men det er over no . Tror jeg : ) .


Ja det er ikke enkelt og forandre livstilen men jeg har kommet langt på vei da selv om jeg har ennå en lang vei og gå ennå . Så til slutt vil jeg krysse fingrene på at i livet blir lettere etterhvert og at jeg kan nyte livet med min kjære resten av livet . sjalabajs : )

2 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi, så trivelig det så ut på benken - Opp av kjellern og hodet i været, bare det som står igjen nå. Og litt til. :) "Staheta" trenger du jo ikke ta frem...:)

Fortsatt 1 - 1 mellom oss. Røyken til deg er bort, fortsatt hos meg og når det gjelder kiloene, kryper de bare nedover for for meg. Må snart finne frem brevvekta. Ikke greit det heller, spesielt anstrengende ved dusjingen - må springe mellom strålene for å bli blaut. Livet er ikke enkelt :)

Nå er det snart helg igjen - og våren kommer også. Og du kommer til Røros. Da går alt så mye bedre, tror jeg...Ha en fin dag!:)

Randi Marie Hasselø sa...

Takk Karl , ja det var trivelig der på benken . Det er mange fine plasser på Røros ja . Jeg skjønner det er ikke enkelt for dere som blir tynnere og tynnere , det er no pokker så man skal slite da . Jau jeg skal nok komme meg opp av kjelleren sjø , ha en strålende dag du og , klem