onsdag 18. mai 2011

DAGEN ETTER DAGEN : )


Ja da er den store dagen over og i dag skinner sola som bare det . Jeg sliter litt med han kropp , tror det er litt betennelse i fra halebeinet og og det går nedover hoftene . Det verke no så infernalsk til tider at jeg holder på og bli tullete. Takket være den jeg er så takler jeg det på en god måte om jeg skal si det selv .



Og når en går hjemme sånn som jeg gjør så går tankenen for fulle mugger av og til . Det som gjør meg trist no for tida er når jeg tenker på noen gode venner av meg blir baksnakka og sverta i offentlighet av en god porsjon onskap . Grunnen at jeg reagere er at de fortjener ikke dette og at jeg selv har følt på kroppen med skitkasting og baksnakkelser og sånnt sårer veldig . Jeg fatter ikke at det er så mye ondskap her i verden . For min del så har ikke jeg gjort noe de personene det gjeller men allikevel så får en høre at de slenger dritt om meg gjenom andre . Jaja de får no holde på og så får de se hvor langt de kommer . En dag så må de kanskje bite det i seg men da kan det være for seint . Det er ikke noe gledelig tema og ta opp på en tirlig morra men det er ett viktig tema for det rammer sååååå mange og det ødelegger livet til mange . Og Selv om en kan ikke forlange at folk skal like en så forlanger jeg respekt . Mitt motto er kan en ikke stå for det en sier så kan en dra igjen glidlåset og være tyst .


Over til dagen i går så var den kjempekoselig , vi var hjemme og kosa oss . Og ut på dagen så dro vi for og kikke på folketoget , det var ikke så langt og innholdsrikt som jeg er vandt med men en stemningen av 17 mai . Etter det så tror dere ikke vi fannt oss en plass og sitte da så vi fikk oss en kopp kaffe og Knut fikk en is attåt . Ja jeg kan no ikke spise sånne lengre og det er heilt greit . Det var litt kjølig i skyggen men var en i sola så varma den godt den , en skal være glad det ikke regna . Ja det kom litt senere da men det var etter vi har kommet oss hjem . Når vi kom hjem så så laga jeg middag , på menyen så stod det sommerkoteletter og potet og bernesaus. Min porsjon er halve av en liten kotelett og litt potet , det er ikke mye men det holder i massevis . Og jeg fikk min porsjon med is jeg også men det er en lett is som vi har funnet , en liten skje med det attåt kaffe var godt . Og jeg tåler den godt bare jeg ikke tar for mye , for min del så holder det i massevis med en liten dert . Ja dagen var flott og koselig og ikke minst så fikk jeg trimma på morran også , ikke verst altså .



Ønsker dere alle ei fotreffelig uke og en super dag . Klem : )

4 kommentarer:

Eva sa...

God morgen Randi!

Skjønner godt din frustrasjon, og jeg skjønner heller ikke at noen skal ha slik glede av å snakke dritt om andre.

Som man sier det: Fei først for din egen dør, før du skal feie for andres..

Ser ut til at dere hadde nydelig vær og koset dere mye på nasjonaldagen! Is er godt, men jeg tar lett varianten blandet med litt frukt..

Ha en fin dag og riktig god bedring!

Randi Marie Hasselø sa...

Takk for det Lavina , det kan være frustrende når en opplever drittsnakk eller står på sidelinja og ser at andre blir slengt dritt til .

Jada vi kosa oss veldig , det blei nok lett is hjemme for meg også for jeg kan ikke spise sånn vanlig is lengre for da kan jeg bli dårlig .

Ha en flott dag du og : ).

Kamerasamleren sa...

Hallo Randi!
Og vel overstått 17. mai.

Det første som slo meg da jeg kom inn her, var at du og Toril er heldige - en svært stram og pen herremann du presenterer her. Jeg tenkte i mine tanker - synd at Toril ikke blogger. :)

Koselig å høre at dere holder koken og fortsetter med deres utflukter og menger dere med øvrigheten. :) Her i gården sto heller ikke dagen stille på de tradisjonsrike rutiner og koselige hendelser. Sammen med hele familien gjennom store deler av dagen.

Da må jeg til å stikke, må innom Lavina før jeg henter Celina. Hei så lenge og igjen en fin dag til deg også.

Randi Marie Hasselø sa...

Takk for en koselig melding Karl , Ja må ut og lufte meg jeg også innemellom . Ja klart jeg må vise den staselige karen jeg har , er så stolt av han at . Ha en fin dag du og , klem : )