fredag 27. mai 2011

NOEN TANKER PÅ EN GRÅVÆRSDAG ...........


Ja det er tirlig på morrakvisten og her sitter jeg med min kaffe i termoskopp , ja det må bli det for kaffen blir kald hvis ikke . Etter oprasjonen så må jeg innta det meste i små doser , ja dere skjønner da blir kaffen kald og det er ikke godt : (. Har no sittet og lest på noen blogger og komentert litt , kan ikke si jeg har vært den flinkeste til det i det siste nei så dere får ha meg undskylt .

No er det mellommåltid også så jeg får spise litt yougert innemellom her mens jeg skriver . Ja det skjer mye rundt en selv om at det er stille og rolig . Alt ennå etter oprasjonen går bra , det er vel ikke alle jeg har sagt det til av forskjellige årsaker . Men leser de bloggen min får de no se det men jeg har ikke tenkt og si det selv , det er noen der ute som ikke vil mitt beste og da får det bli sånn. Men jeg har fått mye posetivt tilbakemelding fra mennesker rundt meg og det varmer mitt hjerte. For jeg må jobbe med og få av kiloene , de renner ikke av som mange tror . Det er ett hjelpemiddel for meg . Og siden jeg sliter med mye smerter og utmattethet så er det tøffere og trene også . Men jeg prøver og se posetivt på livet så godt jeg kan , og jeg har meldt meg på jentebølgen som skal være i Trondheim . Jeg skal ikke springe nei men gå , og da går jeg sammen med Revmatikerdamene . Det skal bli koselig da og så får jeg lufta meg litt : ).

Dagene går no , prøver og gjenomføre trimmingen så ofte jeg kan da. Ellers så går det i husarbeid og avslappning , ja det er viktig og slappe av og : ). I går fikk jeg tørka noe støv på den ene stua og hengt opp nye gardiner . Ja jeg blei fornøyd med dem ja selv om min samboer mener de er for gjennomsiktige , hehe . Men vi har persienner så det er ikke noe problem mener no jeg da. Ja så det blir tatt sånn i små puljer dette husarbeidet men det blir no gjort til slutt og da få en bare tåle støvet selv om at det ikke er enkelt for ei gammel vaskekjerring . Ja jeg må bare si meg fornøyd med det jeg greier og tenke posetivt på det .

Ute er det grisevær , det REGNER og det er grått . Kroppen min er ikke glad for det for den har det som om den er i helvete for tida . Og jeg har ikke fått ordna noe ute heller , ikke har vi fått ut møblene og telte og ikke har jeg fått ordna blomster ute . Men får no håpe på at det blir sol og sommer snart så en kan nyte årstida .

Ja har jo fått ny lege da for ho jeg har har gått ut i permisjon så no må jeg begynne og forklare på nytt alt sammen IGJEN . Jeg snakka med ham her om dagen og fikk nesten på følelsen at han ikke trodde på meg for jeg spurt om jeg kunne fornye en resept og da fikk jeg en lang avhandling om hvor vanedannene de er , akkurat som om ikke jeg veit det . Men jeg er som sagt ikke avhengig men det er ikke annet som funker på meg når jeg har de smertene så jeg spurte om han hadde andre alternativ men neida det hadde han ikke . Jeg fikk beskjed om at dette måtte jeg lære og leve med , jo takk jeg lever med det hver dag og jeg synes jeg takler det veldig godt . Men kan en ikke få litt hjelp til og ha en hverdag der jeg kan ha det litt godt også noen timer slik at jeg kan greie og være sosial blant annet. De tror jo også at ved at jeg går ned i vekt at jeg blir kvitt min fibromyalgi , letter til fotan og resten av kroppen blir det men jeg tror de bommer på fibroen ja. Joda jeg fikk fornya resepten men han skulle følge med meg og det får han no bare gjøre men jeg er så skita lei og ikke bli trodd og mistenkligjort. Ja ta livet skal ikke være greit dere .

Skal snart finne loppekassa igjen før dagen begynner for fullt . Skal bare drikk opp kaffen og spise opp mellommåltidet mitt . Ha en strålende dag og fargerik helg kjære venner , klem fra meg : )

1 kommentar:

Eva sa...

Skulle tro at den nye legen har sett igjennom jorurnalen din slik at du skulle slippe å fortelle alt på nytt.. Ikke moro når du går og føler deg mistenkeliggjort.

Godt og høre at det går framover, og at du skal gå i løpet. Hvor flott...
Været kan vi ikke gjøre stort med, har gått selv stiv som en stokk men får ta en og en ting av gangen i egen tempo. Litt får man unna...

Kos deg med dagen og en riktig god helg til dere begge!