tirsdag 20. april 2010

JA VÅREN ER KOMMET ........



Jeg kaver no på med mitt som vanlig , prøver og drikke vann med eplesider eddik så jeg kan bli kvitt vannet i kroppen . Ja jeg er så opphovnet i hender og føtter , forlovelsesringen er blitt for liten og på grunn av det . Fikk den nesten ikke av her om dagen , kjenner at det er noe som mangler på fingeren no ja for den skal liksom ikke av da . Ja vi får se om det hjelper og drikke dette der men fysj hvor det smaker .
Skulle egentlig være med i ett prosjekt her i Stjørdal for kampen mot diabetes og selvfølgelig vekta mi . Men etter jeg har vært på noen møter og mange runder i tenkeboksen fann jeg ut at dette var ikke min greie . Det er ett flott tilbud men slik jeg har det med kroppen min no så må jeg prøve noe som er i mitt tempo , skal fortsett med trimmen med revmatikerne og jeg har tenkt at jeg skal hive meg på vannaerobicen når svømmehallen er i orden her . Og så no som snøen forsvinner mer og mere i skog og fjell så blir det nok turer på meg og snuppen min : ) . Og så har jeg som mål at trimsykkelen ikke skal støves ned , heller svettes ned . Det er plana mi ja , men jeg skal ikke gape over for mye for det var den feilen jeg gjorde på Røros og hjemme . Reultate på det var ikke noe søvn , smertehelvete og kiloene rant på som bare det igjen . Ja dem som sier dette er lett får komme og se meg i øynene og vise meg det .
Prøver og få med nyheter både på tv og på nette og innemellom der smyger de inn reklame om både klær , sko , møbler både inne og ute osv . Ja klart en blir frista men med den tynne pengboka mi som trygda kan ikke kjøpe så mye . Ja til og med slike ting som og få ordna på tennene og få behandling kan være vanskelig og få til og da blir det at en utsetter det . Desverre slik er min kvardag og til tider så er det veldig slitsomt . Det er ikke meningen og sutre men slik er livet for mange trygdede og til og med verre for enkelte . Vil helst ikke tenke på hvordan det har vært hvis jeg har vært aleine , no deler vi på utgiftene så da går det til en ende men enden på visa at jeg nesten er alltid blakk når alt er betalt . Surt ja , og da lurer jeg på hva politikerne tenker hvordan en skal leve her i landet men de selv graver til seg både det ene og det andre . Hva skal en leve av ??? Ja jeg kan ikke for at jeg blei syk og jeg betaler skatt for svarte , ja jeg hisser meg opp over dette altså men det er vel ikke så rart når en får føle det på kroppen .Jeg og har lyst på nye klær no når det nermer seg sommeren og ikke minst jeg og har lyst på ferietur som jeg slipper og tenke på pengene .
Men våren er kommet selv om at det er kaldt rundt omkring ennå og det var ikke mange dagene siden det var hvitt med snø her utenfor heimen . Kjente det i morres når jeg stod opp på soverommet at det var kjølig ja . Så jeg tok igjen vinduet og det er det ikke ofte jeg gjør altså til min kjæres ergelse av og til . Ja jeg er vandt med og ha åpent vindu og er det igjen blir jeg tett i nesen . Ja vi er noen vanedyr vi mennesker .
Når jeg ser ut igjenom vinduet ser jeg åkrene i brundt og litt i gull farget og så kommer det grønt i forskjellige farver i trærne rundt omkring . Ja det er fint og se på og da gleder jeg meg til en kan plante noe ute og en kan sitte utenfor døra og nyte finværet .
Ønsker dere en fortreffelig dag og måtte deres drømmer gå i oppfyllelse : ) KLEM

Ingen kommentarer: