tirsdag 13. april 2010

SYNDEFLODEN ER KOMMET ..........

Hva er det jeg hører er at den ene presten etter den andre blir avslørt at de har misbrukt barn ???? Ja hva himmelsens navn er det for noe da , trodde prestene skulle være sjelesørgere og til og stole på jeg da . Men det at som er ennå mere utrolig er at de som har visst noe ikke har sagt noe heller , snakk om og skjule sine egne ja . Fatter ikke at de har samvittighet til det jeg da , det er nesten som det er en heilt normal oppførsel . Fysja meg altså .
Men leste det i ei avis no at i Danmark skal de åpne listene ovenfor sånnt slik at de kan få sin straff , det bør de gjøre her i Norge også mener jeg .
Det som er dumt når sånnt skjer er at folk får ennå mere mot religjonen enn før . Jeg har min tro og tenker at det er menneskene som har gjort det og ikke religjonen . Det har vært feil mennesker til feil jobb . Men det er bra at de nøster opp i det og får ut de som har gjort en slik synd , ja for det er det . Og ikke for snakke om de stakkars barna som må oppleve dette mareritte . Så etter som jeg har forstått så har de begynt og ta ta i det i flere land og det er posetivt vil jeg no si .
Håper de kommer etter her i Norge også , ikke vær feig vil jeg no si .
Hvem er det som står og snakker om synd og alt det gale vi gjør med pekefingeren , og så er de så riv hakkenes toillat selv . Det blir feil etter min mening , få dem vekk ifra prekestolen sier no jeg , BASTA BOM .

3 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Hei og takk igjen Randi for trivelig besøk. Vi "svarer nok feil" alle sammen en gang i blant i livets skole.

Ellers leste jeg innlegget ditt i går og er så enig. Det blir riv ruskende galt. Det er så mye verre om snekkeren bommer på spikeren enn bakeren også. Om du forstår bildet.

Heldigvis er det jo langt fra alle prester som oppfører seg på feil måte, har nok truffet på den sorten, men også det motsatte. De aller fleste er jo av den sorten.
Som min far brukte si: "Det finnes brudne kar i alle lande".

En fin dag til deg og Knut også! Moro at han satte seg opp som følger. Jeg skal nok passe meg vel i fremtiden, en konkurrerende hane har dukket opp i hønseflokke. :) Da må jeg huske på å ha hanekammen riktig plassert på hodet fremover :)

Eva sa...

Mye skjult som kommer fram, men en ble vitterlig nok frifunnet fordi saken var foreldet.

Tro hva som skal komme fram når de tar å åpner arkivet, i alle fall i den katolske verden.

Ha en fin dag..

roffe sa...

Hei på deg..Nå er det lenge siden jeg har vært innom her.. Dette har jeg hatt mistanke om lenge..Da jeg var I USA(for lenge siden) var det ofte skriverier i pressen om prester som misbrukte barn, så det skulle vært rart om det ikke fantes i Norge også.. Det værste er jo at andre prester vet om overgrep, men gjør ikke noe med det..
Ha en kjempefin helg..